اعتراف به ناتوانی ژنرال انگلیسی از ممانعت به ورود تروریست ها به افغانستان

  • انتشار: ۲۲ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: امنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 41597

به گزارش خبرگزاری اطلس،فرمانده نیروهای انگلیسی در عراق اعلام کرد جنگجویان داعشی تحرکات جدیدی را آغاز کردند، اما نمی‌توان از رفتن تمام داعشی‌ها به افغانستان و سایر کشورهای منطقه جلوگیری کرد.

ژنرال «فلیکس گدنی» فرمانده نیروهای انگلیسی در عراق گفت: گروه تروریستی داعش پس از شکست در عراق و سوریه به دنبال فرار از این کشورها هستند.

وی افزود: متاسفانه نمی‌دانیم مقصد بعدی این گروه تروریستی کجاست، تلاش می‌کنیم تا مانع فرار آنها به سایر کشورها شویم، اما نمی‌توانیم تمام جنگجویان داعشی را بازداشت کنیم.

ژنرال انگلیسی اظهار داشت: تلاش می‌کنیم تا از فرار جنگجویان داعشی به عراق،سوریه و افغانستان و سایر کشورهای منطقه جلوگیری کنیم.

گروه تروریستی داعش اسفند ماه سال گذشته با انتشار پیام ویدئویی از حامیانش خواست اگر نمی‌توانند به سوریه و عراق بروند به شرق افغانستان مهاجرت کنند.

به نظر بسیاری از کارشناسان ورود جنگجویان داعشی از عراق و سوریه به افغانستان بدون کمک آمریکا و کشورهای عربی ممکن نیست، زیرا افغانستان مرز مشترکی با این دو کشور ندارد.

گروه تروریستی داعش برای نخستین بار سال 2014 میلادی و پس از خروج نیروهای خارجی و انتقال مسئولیت امنیتی به نیروهای امنیتی افغان در افغانستان اعلام موجودیت کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟