اعتراض هواداران جنبش رستاخیز با هشدار گارنیزیون کابل و مسدود کردن جاده های کابل روبرو شد

  • انتشار: ۱۲ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 25304

در حالیکه قرار است امروز (دوشنبه) هواداران جنبش رستاخیز در حرکتی اعتراضی تظاهرات کنند، فرماندهی گارنیزیون کابل از تظاهرات کنندگان خواستند تا از نزدیک شدن به ساحات وزیر اکبرخان و ارگ خودداری کنند، در همین حال گزارش هایی نیز به دست آمده که نشان می دهد، پولیس کابل راه های منتهی به این دو منطقه را مسدود کرده است.

در همین حال فرماندهی گارنیزیون کابل در واکنش به تظاهرات امروز جنبش “رستاخیز برای تغییر” از تظاهرات کنندگان خواسته تا از نزدیک شدن به ساحات ریاست جمهوری و محلات دیپلوماتیک وزیر محمد اکبر خان خودداری کنند.

اعضای جنبش رستاخیز برای تغییر اعلام کرده اند که آنان دوباره حرکت‌های مدنی و عدالت خواهانه خود را از امروز دوشنبه (۱۲ سرطان) از سر می گیرند.

اعضای این جنبش تاکید کرده اند که آنان تا تحقق خواسته های شان میدان های عدالتخواهانه را ترک نخواهند کرد و تظاهرات و حرکت های مدنی آنان ادامه خواهد داشت.

گارنیزیون کابل با نشر اعلامیه ای گفته است که سازمان‌دهندگان اجتماعات، اعتصابات و یا تظاهرات مکلفیت دارند در صورت راه ‌اندازی تظاهرات و اجتماعات مطابق ماده هفتم قانون اجتماعات، اعتصابات و تظاهرات، موضوع را از قبل به پولیس اطلاع داده تا نیروهای امنیتی در تفاهم با سازمان دهندگان اجتماعات و تظاهرات تدابیر مؤثر امنیتی مسیر و محلات اجتماعات را تأمین نمایند.

در اعلامیه آمده که از سازمان ‌دهندگان و اشتراک‌کنندگان توقع به عمل می آید تا با نظرداشت ماده هشتم قانون اجتماعات، اعتصابات و تظاهرات از نزدیک شدن به ساحات ممنوعه (ریاست‌جمهوری، محلات دیپلوماتیک وزیر محمد اکبرخان، مراکز و تأسیسات نظامی، شفاخانه‌ها، مکاتب، کودکستان‌ها، محلات مهم تجاری و محلات محافظت شده) جلوگیری به عمل آورند.

اعلامیه افزوده، با درنظرداشت سطح تهدیدات امنیتی، قوماندانی عمومی گارنیزیون کابل از سازمان دهندگان تظاهرات و اجتماعات مطالبه به عمل می آورد تا قبل از آغاز تظاهرات در قسمت اتخاذ تدابیر امنیتی با این قوماندانی تفاهم نمایند.

گارنیزیون کابل تاکید کرده که در صورت نقض موارد قانونی، سازمان دهندگان تظاهرات، که هویت آنها نزد ارگانهای امنیتی تثبیت است پاسخگو خواهند بود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟