اعتراض مردمی در “فراه” به دلیل ممنوعیت واردات کالاهای ایرانی

  • انتشار: ۲۷ سنبله ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2
  • شناسه مطلب: 47770

به گزارش خبرگزاری اطلس، شماری از مردم ولایت فراه در غرب افغانستان در اعتراض به ممنوعیت واردات کالاهای ایرانی از سوی دولت کابل از مرز ولایت فراه تظاهرات کردند.

اخیرا دولت افغانستان در اقدامی بی‌سابقه واردات مواد نفتی، سیمان، آهن آلات و کاشی از ایران به این کشور را از گذرگاه مرزی فراه ممنوع اعلام کرده است.

شماری از مردم ولایت فراه در غرب افغانستان در واکنش به این موضوع دست به تظاهرات زدند و خواستار لغو ممنوعیت واردات کالاهای ایرانی از طریق گذرگاه مرزی ولایت فراه به این کشور شدند.

معترضان با تجمع در جاده اصلی مقابل ساختمان اداری ولایت فراه هشدار دادند که اگر دولت درباره این مسئله تجدید نظر نکند آنها بزرگراه هرات – قندهار را که از مسیر این ولایت می‌گذرد مسدود خواهند کرد.

آنها تصریح کردند که دولت افغانستان با این اقدام میلیون‌ها افغانی به تاجران این کشور ضرر وارد کرده است و تاجران نیز در برابر این اقدام دولت آرام نخواهند نشست.

«شاه محمود نعیمی» عضو شورای ولایتی فراه گفت: ممنوعیت واردات کالاهای ایرانی، جفا در حق مردم فراه است. دولت به جای اعمال محدودیت با فساد مالی مبارزه کند.

اعتراضات مسالمت آمیز اعمال محدودیت بر واردات کالاهای ایرانی از گذرگاه «ابونصرفراهی» در ولایت فراه امروز نیز کماکان ادامه دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟