اعتراض بی‌نتیجه تیم «عبدالله»/ کمیسیون: قبل از بررسی، آرا باطل نخواهد شد

  • انتشار: ۹ قوس ۱۳۹۸
  • سرویس: انتخاباتتیتر 1
  • شناسه مطلب: 71548

کمیسیون انتخابات در واکنش به اعتراض تیم ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله تاکید که کمیسیون طبق قانون نمی‌تواند قبل از انجام بررسی‌ها (تفتیش و بازشماری) آراء را باطل اعلام کند.

روز گذشته هواداران  تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی دست به اعتراض و تظاهرات سراسری علیه احتمال تقلب در کابل زدند و خواستار جدا شدن آرای پاک از ناپاک شدند.

در همین حال کمیسیون انتخابات در بیانیه‌ای، در واکنش به این تظاهرات گفته که این اعتراض‌ها را نمی پذیرد و بر اساس قانون، آرا را قبل از بازشماری و تصفیه باطل اعلام نخواهد کرد.

بر اساس این بیانیه، اعتراض‌های تیم ثبات و همگرایی پذیرفتنی نیست و کمیسیون انتخابات با توجه به ماده 86 قانون تصمیم‌گیری خواهد کرد.

بیانیه افزود که ماده 86 قانون انتخابات، این کمیسیون را مکلف کرده تا در صورت وجود شکایات موجه یا علائم مشهود مبنی بر ارتکاب تخلف یا جرم در رابطه با صندوق‌های اوراق رأی‌دهی، صندوق‌های مذکور را قرنطینه و در حضور ناظرین و شاهدین مورد بررسی قرار دهد.

کمیسیون انتخابات افزود که بر اساس قانون و اصل استقلال، از آرای مردم محفاظت می‌کند و «تحت هیچ شرایطی اجازه دخالت در روند انتخابات را به اشخاص، گروه‌ها و یا نهادی نداده و نمی‌دهد».

همچنین کمیسیون انتخابات از تمام کسانی که در انتخابات نفعی می‌برند از جمله نامزدان انتخابات ریاست جمهوری خواست با کمیسیون در روند بازشماری و تصفیه‌ی آرا در وهفت ولایت باقی مانده همکاری نمایند و بگذراند بر اساس تکالیف قانونی مطابق با احکام قانون و دستورالعمل‌های مصوب خود عمل نموده و به پایان برساند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟