اعتراض باشندگان کابل به اوضاع نامناسب امنیتی

  • انتشار: ۱۹ اسد ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 7961

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از پیام افتاب، جمعی از شهروندان کابل امروز دوشنبه در یک حرکت اعتراضی در شاه شهید کابل، محل وقوع انفجار چند روز پیش کابل، دولت را به بی کفایتی محض محکوم کردند.

ناامنی و انتحار در افغانستان در حالی روز به روز افزایش می یابد که رئیس جمهور اشرف غنی شب گذشته در یک تماس تلفنی با نواز شریف بر از سرگیری مذاکرات صلح با طالبان تاکید کرده است.

بسیاری از کارشناسان این سیاست دولت وحدت ملی را نوعی ضعف بزرگ تلقی کرده از سران حکومت می خواهد بیش از این بر طبل بی اعتمادی و موضع پایین نکوبد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پیام آفتاب جمعی از شهروندان کابل امروز دوشنبه در یک حرکت اعتراضی در شاه شهید کابل، محل وقوع انفجار چند روز پیش کابل، دولت را به بی کفایتی محض محکوم کردند.

اسدالله، کسی که دو برادرش را در انفجار چند روز پیش در منطقه شاه شهید در کابل، از دست داده است می گوید با تشکیل حکومت وحدت ملی وضعیت امنیتی روز به روز بد و بدتر می شود و بی کفایتی دولت وحدت ملی به اوج رسیده است.

او اضافه کرد اگر این دو، رئیس جمهوری و رئیس اجراییه، نمی توانند حکومت را اداره کنند بسیار محترمانه استعفا دهند و کار را به کسی دیگر واگذار کنند.

قابل ذکر است بامداد روز جمعه، یک لاری/کامیون مملو از مواد انفجاری در منطقه شاه شهید کنار یک پایگاه نیروهای امنیتی منفجر شد و بیش از ۵۰۰ کشته و زخمی به جای گذاشت.

شهر کابل در آن روز شاهد چند انفجار و انتحار دیگر نیز بود که در این انفجارها نیز نزدیک به ۵۰ نفر کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند.
نذیراحمد، یکی از زخمی های منطقه شاه شهید می گوید، حکومت به جای اینکه به مصدومان و حادثه دیدگان کمک کند، آنان را بیشتر چور و چیاول می کند.
وی اضافه کرد زخمی هایی که به شفاخانه آمده بودند در شرایط بسیار بدی قرار داشتند ولی داکتران بدون پول و فروش دواهای خود هیچ گونه اقدامی نمی کردند.

انفجار نیست بمب انداخته شده است!

برخی از شهروندان منطقه شاه شهید می گویند که تخریب ساحه توسط مواد منفجره صورت نگرفته و بمب علت حادثه بوده است.

سبحان جوانی است که ادعا می کند چند تن از اعضای خانواده شان بر اثر انفجار کشته شده اند و اموال شان نیز توسط دزدان به غارت برده شده است.

سبحان می گوید اگر در این منطقه موتر منفجر می شد باید قسمتی از قطعات و یا لوازمی که حمل می کرده در صحنه باقی می ماند.

وی گفت:” روز بعد از انفجار در ساحه هیچ قطعه ای از وسیله حامل مواد انفجاری در ساحه موجود نبود.”

وی بر این باور است که نیروهای امریکای برای پیشبرد اهداف خود دست به این کار زده اند.

این ادعاها در حالی از سوی شهروندان منطقه شاه شهید ایراد می شود که گروه طالبان در اعلامیه منتشر شده خود مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته بودند.
اما ویدئویی که توسط کمره های نهادهای امنیتی گرفته شده است نشان می دهد یک موتر بزرگ باری در منطقه شاه شهید منفجر می شود.

از بامداد تا شامگاه روز جمعه ۳ انفجار در شهر کابل صورت گرفت که تنها دو مورد آن را گروه طالبان بر عهده گرفتند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟