اعتراضات گسترده به نژادپرستی در تل آویو

  • انتشار: ۱۴ ثور ۱۳۹۴
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 5015

یک شنبه شب تل آویو صحنه درگیری میان یهودیان اتیوپیایی تبار و پلیس بود. در جریان این درگیری ها بیش از ۶۰ نفر زخمی و ۴۰ نفر دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از یورونیوز، این اعتراضات که ابتدا در بیت المقدس آغاز شده بود، بعد از انتشار فیلمی رخ داد که نشان می داد یک سرباز اسرائیلی اتیوپیایی تبار که لباس نظامی به تن داشت مورد ضرب و شتم پلیس قرار گرفته است.

یک روز بعد ازاعتراضاتی که یهودیان اتیوپیای تبار آنرا علیه تبعیض نژادی دانسته اند، معاول شهردار تل آویو می گوید که او این تبعیض های مرتبط با رنگ پوست را در اسرائیل تجربه کرده است.

مهیریتا برش رون، معاون شهردار تل آویو می گوید: «من برای شرکت در جلسه ای به اینجا آمده بودم و یک پلیس زن در بخش ورودی ساختمان ایستاده بود و از من پرسید، شما چه کسی هستند؟ گفتم، معاون شهردار تل آویو هستم و باید از در بخش مقامات وارد شوم. او به من گفت، خوب است که خودت را با عنوان بالاتری معرفی نمی کنی و به من اجازه نداد که وارد شوم.»

در پی بروز این ناآرامی ها، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل از یهودیان اتیوپیایی تبار خواست که آرامش خود را حفظ کنند و وعده داد که روز دوشنبه با آنان دیدار خواهد کرد.

یهودیان اتیوپی از سه دهه پیش مهاجرتشان را به اسرائیل آغاز کردند. آنها که از فقیرترین یهودیان جامعه اسرائیل به شمار می روند از نژاد پرستی، نبود فرصت های شغلی، فقر و آزار و اذیت پلیس شکایت دارند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟