اظهارات سخنگوی طالبان درباره سخنان اخیر دونالد ترامپ

  • انتشار: ۱ اسد ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 1دسته بندی نشدهسیاست
  • شناسه مطلب: 67083
دونالد ترامپ

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان سخنان اخیر دونالد ترامپ درمورد افغانستان را «غیر مسئولانه» خوانده و آن را بشدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری اطلس، متن بیانیه گروه طالبان به شرح زیر است:

روز گذشته، رئیس جمهور امریکا دونالد ترامپ در جریان گفتگو با صدر اعظم پاکستان در واشنگتن گفته است که اگر او بخواهد می تواند جنگ افغانستان را در ظرف ده روز با کشتار ده ملیون افغان ها به نفع خود به پایان برساند و…

این موقف ترامپ که دیگر نمی خواهد نقش پولیس را در افغانستان ایفا کند و این جنگ با ملت بزرگی است و نمی تواند به قیمت حیات این ملت پیروز شود، ستودنی است. اما این ادعا که اگر بخواهد ملت افغانستان را از بین برد، ده ملیون افغان ها را می کشد و گویا در جنگ باختگی به اینگونه پیروز می شود، حرف های غیر مسئولانه است و ما انرا به شدت تقبیح می نماییم.

این آرمان را چنگیز، انگلیس و شوروی سابق نیز به گور بردند و برعکس امپراطوری های شان از نقشه زمین محو شد، اما ملت افغانستان هنوز هم سربلند و زنده هست و باز هم سربلند و زنده خواهد بود، ان شاء الله تعالی.
امریکایی ها در هژده سال گذشته نیز از کشتار افغان ها هیچگونه دریغ نورزیده اند، به شمول مادر بمب ها، از سلاح های مختلف النوع کشتارهای دست جمعی استفاده کرده اند، اما زورآزمایی هژده ساله شان ثابت کرده که راه تجاوز و زورگویی بی نتیجه است و دلالت بر بی خبری از تاریخ افغانستان می کند که گورستان امپراطوری هاست.

از نگاه ما بهتر اینست که ترامپ بجای حرف های غیر مسئولانه به حل اصلی مشکل متوجه شود و بجای موقف های ناکام و غیر عملی باید برای حل معضل گام های عملی بردارد.

ملت مسلمان افغانستان فرهنگ و تاریخ روشن تعامل و روابط مثبت دارد، پس بهتر اینست که بر حل اساسی، صلح آمیز و معقول معضل غور شود و از راه مسالمت آمیز مذاکرات که به اعتراف شما تمام ملت پشت سر آن ایستاده است استفاده شود.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی
۲۰/۱۱/۱۴۴۰هـ ق
۱/۵/۱۳۹۸هـ ش ــ 2019/7/22م

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟