اطلاعات تکمیلی در خصوص سقوط هواپیمای مالزی

  • انتشار: ۱۱ جدی ۱۳۹۳
  • سرویس: بین المللتیتر 1
  • شناسه مطلب: 2364

در نتیجۀ عملیات جستجو برای پیداکردن هواپیمای شرکت ایر آسیا اجساد و بقایای این هواپیما روز سه شنبه در دریایی در اندونزیا پیدا شد.

ایربس ای ۳۲۰- ۲۰۰ روز یکشنبه‌ی هفته‌ی جاری در مسیر راه بزرگترین شهر اندونزیا سورابایا به سنگاپور در جریان یک طوفان ناپدید شد.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از طلوع نیوز، در حال حاضر تمام شواهد نشان می‌دهد که این هواپیما در دریای جاوا در جنوب غرب جزیره‌ی بورنئو سقوط کرده و تاکنون بقایای هواپیما؛ دروازه خروج، یک بکس آبی و اجسادی از دریا بیرون آورده شده است.

رئیس جستجوی ملی و سازمان نجات در یک نشست خبری در جاکارتا گفت: «هواپیمای نیروی هوایی سایه‌ای را در کف دریا دیدند و گفته می‌شود که شاید این سایه همان هواپیمای ناپدید شده باشد.»

روز سه شنبه رئیس جستجو گفته بود که تاکنون سه جسد بازیابی شده است، اما یک مقام گفته که تاکنون ۴۰ جسد بازیابی شده‌اند.

سخنگوی نیروی دریایی این کشور به شبکه خبری فرانسه گفته است که به گزارش رادارهای دریایی یک کشتی جنگی بیش از ۴۰ جسد را از دریا بازیابی کرده است اما وی بعدأ گفته است که این گزارش از سوی کارمندان وی اشتباه بوده است.

عملیات سه شنبه به دلیل شرایط بد آب و هوایی متوقف بود.

یک مرد ۶۰ ساله که پسرش همراه با پنج همکارش را در این حادثه از دست داده گفت: «اگر این خبر درست باشد من چه کرده می توانم؟ من نمی توانم او را دوباره برگردانم. اگر این حقیقت داشته باشد قلبم کاملآ خواهد شکست.»

رئیس جستجو گفته است که در حال حاضر تمام تلاش ها در محل که سایه و بقایایی دیده شده‌اند متمرکز است.

روز سه شنبه شرکت ایرباس تأیید کرده است که مقام‌های اندونیزیایی درباره‌ی محل رویداد به شرکت اطلاعات داده است.

رئیس جمهور جوکو ویدودو با ستایش از گروه جستجو گفته است که سه کشتی جنگی به محل رویداد فرستاده شده است.
وی اظهارداشت: «فردا یک جستجوی عظیم از سوی کشتی های جنگی و چرخ بال‌ها انجام خواهد شد در این موقع من می خواهم از دوستان نزدیک ما و کشورهای مالیزیا و آسترلیا که در جستجو ما را همکاری کردند سپاسگذاری نمایم.»

وی در ادامه با اظهار همدردری برای فامیل‌های مسافران و خدمه‌ی هواپیما گفته است که برای فامیل‌ بازماندگان خواهان دعا و توان هستیم تا این رویداد غم انگیز را تحمل نمایند.

رئیس شرکت ایرباس نیز پس از خبر در مورد پیدا شدن بقایایی هواپیما از محل رویداد بازدید کرد.

خلبان در آخرین تماس خود خواستار تغییر در مسیر و با تکرار خواست خود برای صعود کردن برای جلوگیری از آب و هوای بد شده بود.

مدیر ایمنی هوایی بازگشت گفته است: «خلبان خواستار کنترل ترافیک هوایی به انحراف به سمت چپ به دلیل آب و هوای بد شده بود که که بلافاصله تأیید شد.»

وی در ادامه افزود: «بعد از چند ثانیه خلبان خواستار صعود از فاصله ۳۲ هزار فوت به ۳۸ هزار فوت شد که بلافاصله تأیید نشد بخاطری که در آن موقع بعضی از هواپیماها در بالای آن در پرواز بودند.»

وی خاطرنشان کرد: «زمانی که قرار بود بعد از دو یا سه دقیقه کنترول در سطح ۳۴ هزار به خلبان معلومات تصفیه بدهد، دیگر خلبان جواب نداد.»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟