اضافه شدن پنج هلیکوپتر جنگی به نیروی هوایی کشور

  • انتشار: ۳۰ جوزا ۱۳۹۵
  • سرویس: بین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 13912

وزارت دفاع امریکا در وبسایت خود نوشته است که نیروی هوایی افغانستان پنج هلیکوپتر جنگی “ام. دی. 530” به تجهیزات خود افزوده است تا به این ترتیب پوشش هوایی خود را افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از دویچه وله، دگروال بیل اشفورد، فرمانده واحد “438” نیروی هوایی امریکا گفته است: «این پنج هلیکوپتر توانایی شلیک راکت یا ماشیندار کالیبر 50، و همچنان سیستم کشف و روئیت دارند که در هلیکوپترهای قبلی موجود نبود».

این مقام نظامی امریکا گفته است: «ما همچنان قطعاتی را دریافت می کنیم تا 13 هلیکوپتر موجود را با ماشیندار و راکت مجهز کنیم؛ اما این پنج هلیکوپتر خودشان این توانایی ها را دارند».

این در حالی است که نیروی زمینی اردوی ملی افغانستان در سراسر این کشور حضور دارد و با شورشیان می جنگد. در گزارش این وبسایت وزارت دفاع امریکا آمده است: «هر هلیکوپتر “ام. دی 530” که حدودا یک میلیون دالر قیمت دارد، هم مقرون به صرفه است و هم توانایی جنگ هوا به زمین را به طور قابل توجهی افزایش می دهد و پیلوت های افغان را قادر می سازد تا با دشمن مقابله کنند».

قرار است نیروی هوایی افغانستان تا پایان ماه آگست امسال، نه بال هلیکوپتر دیگر از همین نوع دریافت کند که به این ترتیب شمار هلیکوپترهای جنگی افغانستان به 27 فروند افزایش خواهد یافت.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟