اشرف غنی: کسی نمی تواند با میل تفنگ در افغانستان حکومت کند

  • انتشار: ۱ جدی ۱۳۹۸
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 72594

اشرف غنی رییس دسته انتخاباتی «دولت ساز» امروز در یک نشست خبری، اعلام نتایج انتخابات را تبریک گفت و خاطر نشان کرد: اگر کسی فکر می‌کند که با استفاده از میل تفنگ می‌تواند در افغانستان حکومت کند، این خیال خام است.

او با بیان این که از ابهام به طرف روشنایی، از عدم اعتماد به اعتماد و از تفرقه و تقسیم به طرف وحدت ملی می رویم، گفت، دولتی که شایسته ملت عظیم افغانستان باشد، ساخته می شود.

رییس دسته اتتخاباتی دولت ساز ادامه داد، هدف تیم دولت ساز خدمت مساوی برای هر افغان است و اعلام نتایج  انتخابات، نتیجه زحمات مداوم نیروهای امنیتی افغانستان بوده و آن ها حامیان و پاسبانان جمهوریت هستند.

او خاطرنشان کرد، ضمن این که از کمیسیون انتخابات به خاطر برگزاری انتخابات قدردانی می کند، اما موارد مشخص شکایت نیز وجود دارد.

غنی تاکید کرد: دسته انتخاباتی دولت ساز تنها دسته انتخاباتی بوده که در کمپاین ها مورد حملات ترویستی قرار گرفته و دولت ساز نشان داده که تعهدش به منافع ملی کشور است.

غنی قدرت را برای خودش وسیله خدمت خواند و ایجاد اقتدار ملی را هدف تیم دولت ساز عنوان کرد.

رییس تیم دولت ساز گفت: تیم ما قانونمند رفتار می کند، امیداریم تمام تیم ها قانونمند رفتار کند.

او همچنان اضافه کرد، به درازا کشیده شدن روند انتخابات، مشکلاتی را برای شهروندان کشور به وجود آورده است و دوام و توقف هر روند ملی به زیان مردم افغانستان است.

غنی ادامه داد: یار مسعود و یار مزاری در پهلویم است و از تمام مردم افغانستان نمایندگی می کنیم؛ از این لحاظ قصر جبل السراج به نام موزیم جهاد نام گذاری شده است، در افغانستان کسی با میله تفنگ حکومت کرده نمی تواند و کسانی که می خواهند با میل تفنگ حکومت کنند، خیال خام است. انتخابات تنها وسیله حاکمیت ملی است.

به گفته او قوای امنیتی افغانستان تنها استعمال مشروع قوه را در دست دارند و استعمال قوه از سوی تیم دولت ساز در چارچوب قانون صورت می گیرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟