اشرف غنی: کاهش نظامیان آمریکایی هیچ تاثیری در وضعیت امنیتی افغانستان نخواهد گذاشت

  • انتشار: ۲۹ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 78321
اشرف غنی

محمد اشرف غنی در دیدار با فرماندهان ارتش تاکید کرد که کاهش حدود چهار هزار نظامی آمریکایی از افغانستان هیچ تاثیری در وضعیت امنیتی نخواهد گذاشت.

اشرف غنی خطاب به فرماندهان نظامی گفت: ایستاد‌گی شما طی دو سال گذشته سبب شد دشمن به اهدافی که تعیین کرده بود دست نیابد؛ مردم افغانستان به وجود شما افتخار می‌کنند؛ شما پاسداران قانون اساسی، حامی تحکیم وحدت ملی و حاکمیت اقتدار ملی افغانستان می‌باشید.

رئیس جمهور به نیروهای امنیتی گفت: شما در جریان انتخابات ریاست جمهوری بی‌طرفی خود را حفظ نموده، برای شهروندان کشور ثابت کردید که به نهادهای ملی و به تمام افغانستان تعلق دارید.

وی افزود: فرصتی که برای صلح در کشور ایجاد شده، نتیجه مبارزات، قهرمانی‌ها و توانایی‌های شماست و با اطمینان خاطر می‌توان گفت که با ظرفیت کنونی توانایی این را دارید که خطرات را مدیریت کنید.

اشرف غنی افزود: موضع‌گیری ما برای پایان جنگ سبب شد تا طالبان بپذیرند خشونت‌ها را کاهش دهند.

وی افزود: فرصت برای مذاکرات و پایان جنگ در افغانستان فراهم شده؛ ما با درک قوی خطرات و ظرفیت‌هایی که داریم از این فرصت برای پایان دادن به جنگ استفاده می‌کنیم، اما این بر می‌گردد به طالبان که آیا آماده هستند از این فرصت برای ختم جنگ در کشور استفاده کنند یا خیر؟

قابل ذکر است که توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان نهایی شده و به زودی میان طرفین امضا خواهد شد. انتظار می‌رود با امضای این توافقنامه، مذاکرات بین‌الافغانی نیز آغاز شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟