اشرف غنی پاکستان را به قطع روابط تهدید کرد

  • انتشار: ۲۰ اسد ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 7984
اشرف غنی

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از افغان ایرکا، رییس جمهور اشرف غنی، تصمیم دولت پاکستان در هفته های آینده را در رابطه با مبارزه علیه تروریسم و صلح با طالبان مهم خواند و گفت: اگر کشتار مردم ادامه یابد روابط با پاکستان معنی ندارد.
«محمد اشرف غنی» روز دوشنبه پس از سخنان خود در نشست مطبوعاتی به پرسش های خبرنگاران پاسخ داد.
وی در پاسخ به پرسشی در باره کارشکنی های پاکستان در روند صلح، گفت: تصمیم اسلام آباد، بر روابط دهه های آینده دو کشور بصورت منفی یا مثبت تاثیر مستقم دارد.
در چند روز گذشته در کشور و منطقه برخی تحولات مهم رخ داده است، شیوه جنگ علیه افغانستان، تغییر کرده و در روند صلح، پرسش های جدید مطرح شده و مردم افغانستان می خواهند بدانند که روابط افغانستان و پاکستان به کدام سمت در حرکت است.
رییس جمهور گفت: حملات تروریستی زنجیره ای در روزهای اخیر در کابل نشان می دهد که دشمن در میدان نبرد شکست خورده و از روی درماندگی مردم بی گناه را در شهرها به قتل می رساند تا روحیه امید مردم را از بین ببرد.
اشرف غنی گفت: در گفت وگوی تلفنی با نواز شریف نخست وزیر پاکستان واضح گفتم آن چه را در گذشته گفته بود که دشمن افغانستان، دشمن پاکستان است، باید در عمل ثابت کند.
وی حمله تروریستی پیشاور را تاریخ عطف پاکستان دانست و حملات اخیر کابل را نقطه عطف برای دولت کابل خواند و گفت: ما حقانیت خود را در مبارزه با تروریسم ثابت کردیم.
رییس جمهور غنی افزود: نواز شریف شب گذشته در گفت وگوی تلفنی به من اطمینان داده است که به نیروهای پاکستان دستور می دهد تا راهبرد مشخص در مبارزه با تروریسم تهیه کنند. جنگی که از خاک پاکستان علیه ما صورت می گیرد دشمنی روشن علیه کشور همسایه است و من از دولت پاکستان سوال دارم اگر مانند حملات تروریستی کابل در اسلام آباد صورت می گرفت و پایگاه تروریست ها در افغانستان بود، عکس العمل دولت پاکستان چه بود؟
رییس جمهور، بار دیگر از آن عده از طالبانی که خواهان ادامه قتل و کشتار مردم کشور خود نیستند، خواست تا صف خود را از تروریست ها جدا کنند و در صفوف ملت افغانستان قرار گیرند.
اشرف غنی تاکید کرد که امروز بودجه هایی را که باید با آن شفاخانه، مدرسه و جاده می ساختیم، صرف جنگ و دفاع از کشور می کنیم و مردم افغانستان همه مسلمان هستند و خواهان تفرقه نیستند.
رییس جمهور غنی تاکید کرد که اساس روابط ما با پاکستان منافع ملی کشور و مصونیت مردم است.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟