اشرف غنی: هیات مذاکره کننده با طالبان تا سه روز دیگر اعلام خواهد شد

  • انتشار: ۱۷ حوت ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 80483
اشرف غنی:

اشرف غنی امروز (شنبه ۱۷ حوت) در مراسم افتتاح سال دوم دوره هفدهم مجلس گفت: هیات مذاکره کننده با طالبان تا سه روز دیگر اعلام خواهد شد.

وی اظهار داشت: کار روی تشکیل هیات گفتگو کننده دولت و نیز ایجاد شورای عالی مصالحه جریان دارد و لیست هیات مذاکره کننده تا ۲۰ حوت آماده خواهد بود.

اشرف غنی بیان داشت: هیات مذاکره کننده دولت، زیر چتر جمهوری اسلامی افغانستان به مذاکرات خواهد رفت و از ارزش‌های جمهوری اسلامی دفاع می‌کند.

رئیس جمهور افزود: نوع تصمیم گیری هیات مذاکره کننده را «شورای عالی مصالحه» تعیین خواهد کرد؛ مشورت‌ها برای تشکیل این شورا انجام شده و به زودی به نتیجه خواهد رسید.

اشرف غنی همچنین از نمایندگان درخواست کرد که دو عضو مجلس سنا به شمول یک خانم و یک آقا و ۵ عضو مجلس نمایندگان به شمول دو خانم و سه آقا را تا فردا رسما به دولت معرفی کند.

وی اضافه کرد: ما تنها می‌توانیم با همسبتگی ملی از چالش‌ها عبور و به موفقیت برسیم؛ تمام جناح‌های سیاسی باید در یک صف واحد بیاستیم و متحدانه در روند صلح به پیش برویم.

رئیس جمهور گفت: نسل امروز افغانستان با نسل دیروز و ۲۰ سال گذشته فرق دارد؛ افغانستان هم اکنون یک نسل آگاه و ترقی خواه دارد که به تامین مساوی حقوق شان باور دارند.

قابل ذکر است که بر اساس توافق آمریکا و طالبان، مذاکرات بین‌الافغانی باید در تاریخ ۲۰ حوت آغاز شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟