اشرف غنی: من یک لحظه هم بدون اراده مردم در این مسئولیت نمی باشم

  • انتشار: ۸ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 40284

رئیس جمهور اشرف غنی در مراسم گرامیداشت از بیست و ششمین سالروز پیروزی جهاد مرد افغانستان گفت که انتخابات ریاست جمهوری بر اساس قانون اساسی برگزاری می شود و من یک لحظه هم بدون اراده مردم افغانستان در این مقام نمی باشم.

رئیس جمهور غنی در مراسم تجلیل از بیست و ششمین سالروز پیروزی جهاد مردم افغانستان در ارگ ریاست جمهوری گفت؛ قانون اساسی مظهر اجماع ملی ماست. با تصویب قانون اساسی چیزی که در ۲۵۰ سال بدست نیاورده بودیم، بدست آوردیم و آن اصول و قواعد بازی و جانشینی می باشد.

آقای غنی در این مراسم گفت که انتخابات ریاست جمهوری بر اساس فرمایش قانون اساسی برگزار می شود. من یک لحظه بدون اراده ملت در این مقام مسئولیت نمی باشم.

این اظهارات آقای غنی در حالی مطرح می شود که وی در انتخابات جنجالی و پر تقلب دوره گذشته با وساطت جان کری رئیس جمهور آمریکا به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد.

در انتخابات جنجالی ریاست جمهوری گذشته بعد از بوجود آمدن جنجال بین دو نامزد پیشتاز این انتخابات آقای غنی به عنوان رئیس جمهور و داکتر عبدالله در کرسی ریاست اجرایی قرار گرفت.

انتخابات ریاست جمهوری گذشته یکی از انتخابات بدنام در تاریخ افغانستان به حساب می آید که بر خلاف اراده مردم، وزیر خارجه آمریکا مقامات ارشد حکومت وحدت ملی را تعیین کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟