اشرف غنی: ما راشدخان “ستاره کریکت” را به کسی نخواهیم داد

  • انتشار: ۵ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2ورزشی
  • شناسه مطلب: 42983

پس از درخشش راشدخان آرمان بازیکن مشهور تیم ملی کریکت افغانستان در لیگ کرکت هند، برخی‌ مقام‌ها در هند خواسته‌اند تا به او تابعیت این کشور داده شود اما رییس جمهوری افغانستان گفته است که ما این ستاره کرکت را به کسی نخواهیم سپرد.

بر اساس گزارش تلویزیون «یک» افغانستان؛ راشد خان آرمان در رقابت‌های لیگ کریکت هند درخشش خوبی داشته و با کسب دست آوردهای فراوان، شماری از کاربران شبکه‎های اجتماعی و حتا نهادهای رسمی هند خواهان اعطای شهروندی این کشور به این ستاره کریکت افغانستان شده‌اند.

در آخرین مورد، راشد خان آرمان توانست تیم سانرایزر را کمک کند تا در لیگ کریکت هند ، به روز جمعه در رقابت نیمه نهایی راه یابد.

راشد خان در این رقابت تنها در ده توپ توانست 34 دوش کسب کند و به باور برخی اگر درخشش او نمی بود، شاید تیم سانرایزر توانایی برد رقابت روز جمعه را نمی‌داشت.

پس ازین درخشش‌ اش، یکی از کاربران حتی خواستار تبادله راشد خان با روندرا جدجا ستاره کریکت هند شده است.

در پاسخ به این درخواست‌ها، وزیر خارجه هند نیز واکنش نشان داده و افزوده که مسولیت دادن شهروندی هند به یک تبعه خارجی، مربوط به وزارت داخله این کشور می‌شود.

کنسولگری هند در شهر هرات در غرب افغانستان نیز خواسته است که کم از کم به مجیب زدران و یا راشد خان آرمان شهروندی هند اهدا شود.

در همین حال، رییس جمهوری افغانستان در صفحه رسمی توییترش نوشت: «مردم افغانستان به قهرمانان‌شان افتخار می‌کنند. من همچنان سپاسگذارم که دوستان هندی ما زمینه نمایش مهارت‌های بازیکنان ما را مساعد کرده‌اند.

راشد به یاد ما همه می آورد که افغانستان بهترین‌ها را دارد.

او یک سرمایه برای دنیای کریکت باقی می‌‌ماند.

نخیر ما او را به کسی نمی‌سپاریم».

از سوی دیگر، سچن تندولکر، یکی ‌از معروف ‌ترین بازیکنان کریکت جهان در صفحۀ رسمی توییترش نوشته‌است: «همیشه دربارۀ راشدخان احساس می‌کردم که یک توپ‌ انداز بسیار خوب است، اما حالا می‌توانم بگویم که وی بهترین توپ‌انداز چرخشی در جهان است و به‌ خاطر داشته باشید که وی مهارت توپ‌ زنی را نیز دارد».

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟