اشرف غنی: شبکه های تروریستی برون مرزی تهدیدی بزرگ برای افغانستان و منطقه است

  • انتشار: ۷ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 38805

به گزارش خبرگزاری اطلس،رئیس جمهور اشرف غنی که برای شرکت در نشست تاشکند به ازبکستان رفته است، گفت که شبکه های تروریستی فرامرزی تهدید بزرگ برای افغانستان و منطقه می باشند.

این شبکه های تروریستی جغرافیا نمی شناسند و تروریستان سالانه از این طریق میلیاردها دالر بدست می آورند.

کنفرانس بین المللی دو روزه تامین امنیت در افغانستان و همکاری منطقه ای روز گذشته( دوشنبه) به میزبانی ازبکستان در تاشکند پایتخت این کشور آغاز شد .

رئیس جمهور اشرف غنی امروز (سه شنبه) در کنفراس بین المللی تاشکند در مورد افغانستان گفت که شبکه های تروریستی فرامرزی تهدید بزرگ برای افغانستان و منطقه می باشند.

آقای غنی گفت که شبکه های تروریستی باهم وصل اند و اهداف مشترک دارند.

افغانستان در خط نخست مبارزه با تروریسم قرار دارد و می رزمد.

شمار افراد داعش در افغانستان به کمتر از ۲۰۰۰ تن می رسد. نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان شجاعانه در مقابل آنان می جنگند و بیش از ۱۰۰۰ آنان را کشته اند که بیشتر در ولایت های ننگرهار و کنر فعالیت داشتند.

وی در ادامه گفت که طی دو هفتۀ گذشته نیروهای افغان عملیات های موثری را برای ازبین بردن این تهدید های مشترک راه اندازی کرده اند.

رئیس جمهور اضافه کرد که افغانها در مبارزه با تروریسم قربانی های عظیمی را متقبل شده اند و این مبارزه به یک کشور محدود بوده نمی تواند. مکاتب و تاسیسات ما ویران شده اند، با وجود این تهدیدات، اراده ما برای ازبین بردن آن قوی است.

کنفرانس بین المللی تاشکند با حضور دبیر کل سازمان ملل متحد، مسئول روابط بین المللی اتحادیه اروپا و وزیران امور خارجه ایران، روسیه، چین، انگلیس، آلمان، ایتالیا، فرانسه، ترکیه، هند، پاکستان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان، عربستان، امارات متحده عربی، قطر و معاون وزارت امور خارجه آمریکا برگزار شده است.

افغانستان در نشست تاشکند این فرصت دارد که زمینه برای شکل گرفتن توافقی بین‌المللی برای صلح و ثبات در کشور فراهم آورد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟