اشرف غنی: ساختار نیروهای امنیتی کشور را اصلاح می کنیم

  • انتشار: ۵ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 18606

محمداشرف غنی رئیس جمهور ، امروز (پنجشنبه) در مراسم دور نهم فراغت ۳۴۳ افسر جوان ارتش از دانشگاه نظامی مارشال فهیم، بر حفاظت از حقوق نیروهای امنیتی تأکید کرد و گفت که ساختار نیروهای امنیتی کشور را اصلاح خواهم کرد.

رئیس جمهور غنی گفت که مبارزه با اختلاس و سوء استفاده از امکانات نیروهای امنیتی و دفاعی افغان، در صدر اولویت‌های کاری حکومت قرار دارد.

او تأکید کرد کسانی که در صفوف نیروهای امنیتی افغانستان، مرتکب فساد شده اند، مورد پیگرد شدید قانونی قرار خواهند گرفت.

رئیس جمهور افزود “ما اجازه نمی‌دهیم که از لباس و غذای تان دزدی شود و حلقات فاسد مافیایی، حقوق شما را پایمال سازد…کسی که به دشمن مهمات می‌فروشد، نان سرباز را پنهان می‌کند، تیل دزدی می‌کند و به انواع دیگر فساد دست دارد، برای ملت و قوای مسلح قهرمان ما، به هیچ وجه قابل قبول نیست”.

رئیس جمهور در حالی بر مبارزۀ جدی با فساد در صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور صحبت کرد که روز سه شنبه همین هفته، ۸۰ پولیس در شاهراه قندهار – ارزگان، به دلیل اینکه در شش ماه حقوق ماهانۀ شان را دریافت نکرده بودند، هفت پاسگاه امنیتی را رها کرده اند.

همچنان رئیس جمهور غنی تأکید کرد که حکومت با استفاده از تجارب گذشته و برنامه‌های درازمدت به اصلاحات ساختاری نیروهای امنیتی خواهد پرداخت. شورای امنیت ملی، استراتیژی امنیت چهار سالۀ کشور را در اواخر ماه جدی تأیید کرد، که کار روی تنظیم نیروهای دفاعی و تهاجمی، تشکیلات نیروهای ویژه، تقسیم وظایف میان نهادهای امنیتی، ارتقای ظرفیت‌ها و تجهیزات نظامیان افغان و تقویت و تجهیز نیروهای هوایی افغانستان، در آن جا داده شده است.

رئیس جمهور غنی، تأکید کرد که نیروهای هوایی افغانستان در حال حاضر، فعال شده و تا سال ۲۰۲۰ از هر لحاظ تجهیز خواهند شد.

او خطاب به افسران و سربازان ارتش گفت، کارکرد و مبارزۀ جدی آنان در برابر گروه‌های تروریست پس از سال ۲۰۱۴ میلادی سبب شد که او بتواند در کنفرانس امنیتی وارسا، حمایت جامعه جهانی را جلب کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟