اشرف غنی: حکومت وظیفه دارد که پیام همه اقشار جامعه را بشنود

  • انتشار: ۲۷ ثور ۱۳۹۵
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 12949

 

رئیس جمهور اشرف غنی، طی یک بیانیه مطبوعاتی اعلان کرد صدای مردم را شنیده است زيرا  آواز خيرخواهی، دلسوزی و احساس مسئوليت است. حكومت وظيفه دارد كه پيام همه اقشار جامعه را بشنود، و هر سخن سازنده را جدی بگيرد و از آن تقدير كند.

امروز(دوشنبه) با آغاز تظاهرات گستردۀ شورای عالی مردمی جنبش روشنایی در کابل به دلیل تغییر مسیر برق ترکمنستان از بامیان به سالنگ، هزاران شهروند کابلی با حمل شعارهای تأمین عدالت اجتماعی و انکشاف متوازن، حکومت افغانستان را به برخورد دوگانه با شهروندان متهم کردند.

در پایان مظاهرات مردم در شهر کابل در اعتراض به انتقال پروژۀ برق وارداتی ترکمنستان از مسیر سالنگ، رئیس جمهور محمد اشرف غنی گفت: آزادی گردهمایی و تظاهرات از ارزش‌های والای قانون اساسی ماست، و حق مسلم شهروندان. تأمین امنیت همچو راهپیمایی‌ها  و ایجاد فضای آزاد استفاده از این حق، مکلفیت و مسئولیت دولت، به خصوص نیروهای امنیتی کشور می‌باشد.

وی در بیانیه اش از کسانیکه درزمینۀ تطبیق پروژۀ برق وارداتی ترکمنستان دیدگاه‌ها، انتقادات و نظریات سالم و مسوولانۀ ارایه کردند سپاسگذاری کرده است.

آقای غنی اضافه کرد که سال روان سال تحرک انکشافی افغانستان است و وعده سپرد که تمام شهروندان افغان در تمام ولایت‌ها به گونۀ متوازن از این انکشاف بهره مند خواهند شد.

اعتراض به پروژه خط انتقال برق 500 کیلو ولت ترکمنستان بعد از آن بالا گرفت که حکومت درنشست  کابینه هفته گذشته مسیر سالنگ را به مسیر بامیان – میدان وردک ارجحیت داد.

 

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟