اشرف غنی حمایتش را از خبرنگاران اعلام کرد

  • انتشار: ۶ جوزا ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 13245

محمداشرف غنی رییس جمهور در دیدار با شماری از مسوولان نهادهای رسانه ای و خبرنگاران کشور یکبار دیگر حمایت حکومت را از خبرنگاران کشور اعلام کرده است.

آقای غنی در این دیدار که در ارگ برگزار شده تاکید کرده است که بعد از این اطلاعات دیگر در انحصار افرادی خاص نخواهد بود و اعمال هر گونه خشونت بر علیه خبرنگاران از سوی مقام های دولتی برایش قابل تحمل نمی باشد.

وی به مقام های دولتی هشدار داده که اگر از امکانات و منابع دولتی بر علیه خبرنگاران در این کشور استفاده کنند با آنان برخورد شدید نموده و آنان را مورد مجازات قرار می دهد.

رییس جمهور در این نشست همچنین وعده سپرده که زمان پرداخت مالیات رسانه های محلی در کشور را برای شش ماه دیگر تمدید خواهد کرد.

آقای غنی خاطر نشان ساخت که قوانین رسانه ای در افغانستان زمانی جنبه عملی به خود خواهد گرفت که فرد فرد خبرنگاران افغان، آنها را در کارهای روزمره خود رعایت نمایند.

او اظهار داشت که حاضر است در راستای ایجاد یک صندوق حمایت از خبرنگاران که از سوی خبرنگاران مدیریت شود همکاری نموده و برای حصول وجه نقدی آن از تمویل کننده گان خارجی و داخلی درخواست کمک نماید.

وی همچنین گفته است که بودجه ای را برای تشکیل و فعالیت کمیسیون بررسی تخطی های رسانه ای در مرکز و ولایات این کشور در جریان نیمه دوم سال ۱۳۹۵ شمسی در نظر می گیرد.

رییس جمهور از نسل جوان افغان خواسته تا با بلند نمودن آواز خود در برابر اعمال خشونت ها علیه مردم دست به مبارزه بزنند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟