اشرف غنی: تصامیم من فکر شده و قاطع است

  • انتشار: ۱۷ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 36725

رئیس جمهور اشرف غنی در دیدار با تعدادی از بزرگان ولایت های شمالی کشور، گفت که اینجا نه پادشاهی مطلقه حکمرفا است و نه هم دیکتاتوری. وی گفت که تصامیم من فکر شده و قاطع است.

ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه ای نوشته است که رئیس جمهور اشرف غنی شام روز گذشته در دیدار با شمار از بزرگان ولایات بلخ، کاپیسا، بدخشان، تخار، سمنگان، پروان، کابل، سرپل و جوزجان  در ارگ دیدار کرد.

رئیس جمهور اشرف غنی در این دیدار گفته است مهمترین حرف شما که برایم قوت داد، این است که شما گفتید: ملت امروز، ملت دیروز نیست، ملت دیروز اصلاحات غازی امان الله خان را درک نکرد و اما امروز ملت ما عدالت می‌خواهد.

وی افزود: شما اطمینان داشته باشید که رئیس جمهور خادم ملت است، در اینجا نه پادشاهی مطلقه بوده و نه هم دیکتاتوری حکم‌فرما است، فقط ارادۀ ملت پابرجا است و تصامیم من فکر شده و قاطع می باشد.

رئیس جمهور غنی در حالی این اظهارات را مطرح می کند که بسیاری ها او را به قبضه کردن قدرت در ارگ متهم می کند. چند روز پیش داکتر عبدالله رئیس اجرایی به صورت غیر مستقیم از رئیس جمهور انتقاد کرد.

اشرف غنی با اشاره به اهمیت مشورت ها با اقشار مختلف کشور، گفت که در تاریخ افغانستان به اندازۀ امروز تصامیم با مشورت صورت نگرفته و هیچ تصمیمی در پشت پرده اتخاذ نخواهد شد.

وی افزود که ما می خواهیم منافع افغانستان با منافع بزرگ جهان، همگام شود و سیستمی را ایجاد کنیم که رئیس جمهور آینده با این چنین مشکلات مواجه نگردد.

این در حالیست که در روزهای گذشته عطا محمد نور به شدت از اشرف غنی انتقاد کرده است، وی را به دیکتاتوری متهم می کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟