اشرف غنی به روسیه رفت

  • انتشار: ۱۸ سرطان ۱۳۹۴
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 7083
اشرف غنی

خبرگزاری اطلس ـ رییس جمهور اشرف غنی برای شرکت در نشست کشورهای عضو شانگهای، امروز به روسیه رفت.

اشرف غنی همچنین در نشست امروز سران بریکس شرکت می‌کند. گفته شده رییس جمهور در حاشیه نشست شانگهای، با سران برخی از کشورها از جمله ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه و نوازشریف نخست وزیر پاکستان دیدار می‌کند.

به اساس خبرنامه ارگ ریاست جمهوری، یک هیئت بلندپایه دولتی اشرف غنی را در این سفر دو روزه همراهی می‌کند. مقام‌های حکومتی گفته‌اند اشرف غنی در نشست سازمان همکاری‌های شانگهای، درخواست عضویت دایمی افغانستان در این سازمان را مطرح خواهد کرد.

افغانستان در حال حاضر در کنار ایران، هندوستان، مغولستان و پاکستان عضو ناظر سازمان شانگهای است. کشورهای چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان اعضای دایمی این سازمان هستند. نشست شانگهای در شهر اوفای روسیه، از اهمیت خاصی برای افغانستان برخوردار است. به اساس اعلام معاون وزیر خارجه چین، در این نشست، افزایش تهدیدات داعش در افغانستان از موضوعات اصلی گفتگوها خواهد بود.

قرار است در حاشیه نشست شانگهای، آقای اشرف غنی با سران برخی کشورها از جمله روسیه و پاکستان دیدار کند. او در دیدار با پوتین در مورد پروژه کاسا یکهزار و با نوازشریف هم در مورد مذاکرات صلح با طالبان گفتگو می‌کند.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟