اشرف غنی برای اشتراک در مراسم تحلیف حسن روحانی رئیس جمهور ایران به آن کشور سفر کرد

  • انتشار: ۱۴ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 28175

اشرف غنی رئیس جمهور برای اشتراک در مراسم تحلیف حسن روحانی رئیس جمهور ایران، امروز صبح (یکشنبه) عازم تهران شد.

قرار است آقای غنی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری ایران که با حضور ده ها تن از مقامات بلندپایه خارجی در تهران برگزار می شود، اشتراک نماید.

ارگ ریاست جمهوری نوشته است؛ رئیس جمهور غنی جهت اشتراک در مراسم تحليف رئيس جمهور اسلامي ايران، صبح امروز عازم آن کشور گردید.

رسانه های ایران گزارش دادند که قرار است امروز (شنبه 14 اسد) آیین تحلیف ریاست جمهوری برگزار شود که در این راستا از گوشه و کنار دنیا، مقامات و شخصیت های کشورهای جهان برای شرکت در این آیین دعوت هستند.

آیین تنفیذ حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح روز(پنجشنبه) برگزار شد و آیین تحلیف نیز عصرامروز(شنبه) برگزار می شود.

براساس برنامه اعلام شده، در آیین تحلیف روحانی مقام های عالی رتبه از 92 کشور در محل تحلیف در مجلس ایران حضور خواهند داشت.

هشت رئیس جمهوری، 19 رئیس مجلس، 9 معاون رئیس جمهوری و نخست وزیر، هفت معاون رئیس مجلس، 11 وزیر امورخارجه و 35 فرستاده ویژه کشورها به مراسم تحلیف حسن روحانی می آیند.

در این مراسم 12 معاون وزیر امور خارجه، 6 رئیس گروه دوستی – پارلمانی و دو رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان ها و همچنین «موکیشا کیتو» دبیرکل دبیرخانه کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد نیز حضور می یابند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟