اشرف غنی برای برکناری عطا محمد نور دست به دامن معاون رئیس جمهور آمریکا شد

  • انتشار: ۲۷ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 35675

اشرف غنی رئیس جمهور در تماس تلفونی با مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا، در مورد برکناری عطا محمد نور از مقام ولایت بلخ با وی رایزنی کرده است.

کاخ سفید با نشر خبرنامه‌ای گفته است که معاون ریاست جمهوری مایک پنس، در تماس تلفونی روز گذشته (سه شنبه) به حل مسالمت آمیز انتقال رهبری در بلخ تاکید کرده و حکومت افغانستان را به تعامل از ورای گفتگو با عطا محمد نور ترغیب کرده است.

افزون بر این، وضعیت عمومی امنیتی در افغانستان و تاثیر استراتیژی رئیس جمهوری دونالد ترمپ برای جنوب آسیا در صحبت میان دو رهبر به بحث گرفته شده است.

رهبران افغان و امریکایی از کارآیی استراتیژی آقای ترمپ برای جنوب آسیا به ویژه افغانستان ابراز خرسندی کرده اند.

آقای پنس در توییتی در توییتر خود بر حمایت امریکا از دولت افغانستان برای تعامل با عطا محمد نور والی بلخ و انتقال مسالمت آمیز رهبری این ولایت تاکید کرده است.

در همین حال صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه نیز در واکنش به توییتر آقای پنس در توییتی، از اینکه آقای پنس بر علاوۀ مسئلۀ بلخ بر “مشارکت سیاسی، اصلاحات موثر، به وقت و شفاف انتخابات تاکید ورزیده ابراز خرسندی کرده است.

ارگ ریاست جمهوری تاکنون در این مورد واکنشی نشان نداده است.

جنجال ها بین عطا محمد نور و سران حکومت وحدت ملی بعد از برکناری آقای نور از مقام ولایت بلخ ادامه دارد. حکومت گفته است که رئیس جمهور استعفای آقای نور را پذیرفته است، اما عطا محمد نور گفته است که استعفای وی مربوط به گذشته می شود و از مقام ولایت بلخ کنار نمی رود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟