اشرف غنی امضای تفاهمنامه اطلاعاتی با پاکستان را تکذیب کرد

  • انتشار: ۲۰ جوزا ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 6105
اشرف غنی

خبرگزاری اطلس ـ «محمد اشرف‌غنی» در سفر به ولایت قندهار و دیدار با مردم این ولایت اعلام کرد: در مورد همکاری‌های اطلاعاتی کابل – اسلام‌آباد، هیچ تفاهمنامه‌ای امنیت ملی افغانستان و سازمان اطلاعات ارتش پاکستان به امضا نرسانده است.

وی گفت: چنانچه دولت افغانستان بخواهد چنین تفاهنامه‌ای را به امضا برساند، متن آن توسط وی تهیه و برای تأیید در اختیار شورای امنیت ملی افغانستان قرار خواهد گرفت.

اظهارات محمد اشرف‌غنی در مورد تکذیب امضای تفاهمنامه همکاری‌های اطلاعاتی کابل – اسلام‌آباد در حالی صورت می‌گیرد که چندی پیش «اجمل عبید عابدی» سخنگوی سابق محمد اشرف‌غنی از امضای آن خبر داده بود.

این موضوع با واکنش‌های شدید مقامات دولتی و لشکری مواجه شد، تا جایی که «رحمت‌الله نبیل» رئیس امنیت ملی نیز با امضای تفاهمنامه امنیتی کابل – اسلام‌آباد مخالفت کرد.

همچنین اعضای پارلمان ضمن انتقاد شدید از پیمان امینی کابل – واشنگتن، امضای تفاهمنامه اطلاعاتی و امنیتی بین امنیت ملی این کشور با سازمان اطلاعات ارتش پاکستان را معامله با خون مردم افغانستان دانستند.

نمایندگان مردم در پارلمان امضای تفاهمنامه اطلاعاتی و امنیتی با پاکستان را در تضاد با منافع ملی و مخالف با مصلحت اندیشی‌های داخلی افغانستان دانستند.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟