اشرف غنی از علمای دین خواست تا فتنه های تروریستان را افشا کند

  • انتشار: ۱۱ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 29835

اشرف غنی رییس جمهور در دیدار با شماری از علمای دینی تاکید کرده که تروریستان به دنبال ایجاد تفرقه مذهبی در افغانستان‌ هستند و علما باید فتنه‌ها و توطئه‌های آنان را افشا کنند.

بر اساس خبرنامه ارگ ریاست جمهوری، رییس جمهور غنی گفت: سیاست خارجی ما و اصلاحاتی که در بخش‌های امنیتی، عدلی و قضایی به میان آمده، کشور را به یک مسیر روشن قرار داده است.

آقای غنی در دیداری که به مناسبت عید سعید اضحی با شماری از علمای شیعه و سنی کشور در ارگ داشت، بار دیگر جنگ افغانستان را یک جنگ تحمیلی خواند.

وی گفت، ما جنگ نمی خواهیم، این جنگ بر ما تحمیل شده است، اما دشمنان باید بدانند که آنان که در جنگ به شکست مواجه گردیده و به انزوا کشانیده می‌شوند.

رییس جمهور، مردم افغانستان را برنده جنگ تحمیلی که در این کشور راه‌اندازی شده خواند و تاکید کرد که دستیابی به اهداف بزرگ ضرورت به حوصله استراتیژیک دارد.

اشرف غنی خاطرنشان کرد که دسایس زیادی بخاطر ایجاد تفرقه میان مذاهب کشور جریان دارد و حملات اخیر تروریستی بالای مساجد و تکایای کشور، گوشه ای از این پلان‌ها و دسایس شیطانی است که با اتحاد مذهبی و ملی ما این توطئه ها خنثی می گردد.

آقای غنی از علما خواست تا همه روزه در موعظه‌های شان، فتنه‌ها و توطئه‌های تروریستان را افشا و مردم را به اتحاد و همدلی فرا بخوانند.

رییس جمهور از علما خواست تا برای تقویت بیشتر اتحاد و اتفاق مذهبی و برقراری صلح و ثبات در کشور، تلاش نمایند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟