اشرف غنی: ارگ مدیریت بنادر کشور را بر عهده می گیرد تا فساد از بین برود

  • انتشار: ۲۸ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 29157

اشرف غنی، رئیس جمهور قبل از ظهر امروز (شنبه) در افتتاح یک فابریکه نساجی در هرات گفت که ارگ تلاش می‌كند تا بنادر کشور را مدیریت کند تا فساد موجود از بین برود.

‎آقای غنی، در سفرش به هرات امروز ابتدا به شهرك صنعتی این ولایت رفت و بزرگترین فابریكه تولید تار افغانستان را به ارزش شش میلیون دالر، افتتاح كرد.

‎‎رئیس جمهور غنی گفت، پنبه یا طلای سفید جای خاصی در تجارت افغانستان دارد و افزود “‎هرات قطب انكشاف افغانستان و ترانزيت منطقوی است ‎و تا چند هفته ديگر اولين خط ريل بين افغانستان و ايران افتتاح خواهد شد”.

محمد اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان از بازرگانان خواست که به صنعت‌کار مبدل شوند و تنها تجار باقی نمانند.

رییس جمهوری هرات را قطب انکشاف آینده‌ی کشور خواند و افزود که این ولایت ایران، چین و آسیای میانه را به آسیای جنوبی وصل می‌کند.

آقای غنی همچنین گفت که چند هفته بعد خط آهن ایران وارد افغانستان می‌شود و نخستین محموله‌ی تجاری این کشور که حدود یک میلیون تُن سمنت است، وارد کشور خواهد شد.

او به سرمایه‌گذاران هرات وعده‌ی همکاری را سپرد و افزود که نه تنها مشکل‌های پارک صنعتی کنونی هرات باید در سال آینده حل شود؛ بلکه باید تهداب پارک صنعتی دومی گذشته شود.

به گفته‌ی او، سیاست سنگ مرمر تا دو هفته‌ی آینده در شورای عالی اقتصادی مورد رایزنی قرار می‌گیرد و نخستین خریداری سنگ مرمر به ارزش پنج میلیون دالر از سوی چین صورت می‌گیرد.

آقای غنی گفت که کانتینرهای چین از راه خط آهن به حیرتان می‌آیند، ولی خالی می‌روند که مرمر می‌تواند نخستین اقدام برای صادر کردن این سنگ به چین باشد.

به گفته‌ی آقای غنی، ضرورت است که پارک خاص صنعتی برای سنگ مرمر ایجاد شود. سپس او افزود: “من در خدمت‌تان هستم. با پیشنهادهای مشخص‌تان بیایید.”

آقای غنی با اشاره به مشکل‌ها در گمرک‌های کشور گفت که روی یک “طرح اساسی” در حال کار کردن است تا این معضل‌ها حل شود.

کارخانه‌ی نساجی هرات از سوی بخش خصوصی به ارزش شش میلیون دالر امریکایی ساخته شده است که در آن ۲۰۰ تن مشغول کارند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟