اشرف غنی:تدابیر امنیتی ویژه ای برای ایام “محرم” در نظر گرفته ایم

  • انتشار: ۲۱ سنبله ۱۳۹۷
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 47335

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از دری نیوز،اشرف غنی در دیدار با علمای شیعه در ارگ ریاست جمهوری تاکید کرد که تدابیر درجه یک و ویژه ای برای تجلیل از مراسم محرم اتخاذ شده است.

وی ضمن تسلیت به مناسبت محرم و هفتۀ شهید، به روح همه شهدا، به ویژه شهدای رویدادهای تروریستی اخیر اتحاف دعا نمود و با بیان اینکه امام حسین علیه السلام به بشریت تعلق دارد گفت که باید با راه و روش آن حضرت تجدید تعهد نماییم.

اشرف افزود: محرم امسال در فضایی تجلیل می گردد که ماحول امنیتی افغانستان تغییر کرده است؛ در گذشته جنگ تحمیل شده‌بود و اکنون جنگ در مقابل وحدت ملی ما است. هر حمله به شهروندان ما به خصوص برادران اهل تشیع و هزاره، حمله بر اخوت اسلامی و وحدت ملی افغانستان است.

رئیس جمهور تصریح داشت که امنیت مراسم عاشورا ضمن اینکه وظیفه پلیس است، برای امنیت ملی ما نیز یک اولویت محسوب می‌گردد و تامین امنیت هر نقطه مراسم، جزء اولویت‌ها می‌باشد.

محمد اشرف غنی گفت که تدابیر درجه یک برای تجلیل از محرم و هفته شهید گرفته شده و ضمن ارزنده خواندن نقش مردم در این راستا، از آمادگی نهادهای خودجوش مردمی برای همکاری در تامین امنیت محرم تشکر کرد.

وی افزود که کابل به چهار زون امنیتی مبدل شده‌است و غرب کابل نیز به زون امنیتی مبدل می‌گردد. وی تأکید کرد که نباید به دشمن برای اخلال نظم مراسم مذهبی موقعیت داده شود و نیاز است که مردم همکاری داشته باشند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟