اسپوتنیک: نیروی هوایی آمریکا ۱۰ تا ۱۵ سال آینده «بدون خلبان» خواهد شد

  • انتشار: ۱۴ جوزا ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 141328

خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: نیروی هوایی آمریکا در ۱۰ تا ۱۵ سال آینده بدون خلبان خواهد شد. این خبرگزاری این جملات را به نقل از ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا عنوان کرده است.

به گزارش از خبرگزاری اسپوتنیک؛ ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده می‌گوید که نیروی هوایی آمریکا در ۱۰ تا ۱۵ سال آینده تا حد زیادی خلبانان خود را مرخص خواهد کرد.

مارک میلی در جریان مراسمی که در دانشگاه پرینستون برگزار شده بود، گفت: «ارتش آمریکا در حال حاضر از رباتیک استفاده زیادی می‌کند. این اتفاق در حال حاضر در قالب استفاده از هواپیماهای بدون سرنشینی روی می‌دهد- که به هر حال شکلی از ربات هستند. البته چندی است نیروی دریایی نیز دست به انجام آزمایش‌هایی بر روی کشتی‌ها و شناورهای سطح آب و زیردریایی زده- و استفاده از رباتیک در نیروی دریایی نیز جدی‌تر دنبال خواهد شد».

ژنرال میلی در دانشگاه پرینستون خطاب به دانشجوهایی که در آستانه فارغ‌التحصیلی بودند، گفت که «من به شما اعلام می‌کنم و وعده می‌دهم که ظرف ۱۰ یا ۱۵ سال آینده نیروی هوایی تا حد زیادی فعالیت‌های خود را بدون خلبان انجام خواهد داد- که یعنی در شرایطی که همین حالا هم بیشتر هواپیماهای نیروی هوایی نوعی روبات هستند که با همکاری انسان و ماشین ماموریت‌هاشان را دنبال می‌کنند، نقش این نوع هواپیماها در نیروی هوایی افزایش خواهد یافت».

میلی با اشاره به این که «در آینده نیروی زمینی ارتش ایالات متحده آمریکا نیز به وسایل نقلیه بدون سرنشین روباتیک مجهز خواهد شد- که می‌تواند تلفاتی را که در جریان حرکت کاروان‌ها در مواردی چون حرکت نیروها در افغانستان و عراق اتفاق افتاد، کاهش دهد» این روند را در نیروهای نظامی اجتناب‌ناپذیر عنوان کرد.

صحبت‌های ژنرال میلی در شرایطی ابراز می‌شود که دانشمندان علوم جدید بر این باورند که در آینده نه چندان دور مسایل و علومی چون هوش مصنوعی، رباتیک و توانایی‌های پیشرفته نظارتی تغییرات اساسی آشکاری را در روند جنگ‌های آتی در دنیای دینامیک و پویای فردا موجب خواهند شد.

در اوایل ماه می جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا اعلام کرده بود که قصد دارد چارلز براون رئیس حال حاضر ستاد نیروی هوایی ایالات متحده را به جای مایلی- که چهار ماه دیگر بازنشسته خواهد شد- به عنوان رئیس بعدی ستاد مشترک منصوب کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟