اسماعیل خان: دولت موترهای دو فرمانده طالبان در هرات را محافظت و اسکورت می کند

  • انتشار: ۱۹ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 19354

اسماعیل خان، از چهره های جهادی و وزیر پیشین انرژی و آب می گوید که دو فرمانده ارشد طالبان در هرات که با نیروهای امنیتی افغانستان می جنگد، دولت در مواقعی زیادی موترهای حامل این افراد را محافظت و اسکورت می کند.

اسماعیل خان، روز گذشته در یک نشست خبری در هرات گفت که ترکمنستان، با طالبان ارتباط دارد و به این گروه اسلحه می دهد.

این چهره سابق جهادی درعین حال با انتقاد از حکومت وحدت ملی گفت: “ملا ننگیالی و ملا نیازی دو قوماندان طالبان در ولسوالی شیندند که عملاً با نیروهای امنیتی می جنگند، بیشتر مواقع موترهای آنان ازسوی دولت محافظت و اسکورت می شود.”

به گفته اسماعیل خان، این نوع برخورد حکومت با طالبان خطرناک است.

وی افزود که بر بنیاد گزارش هايی که دریافت کرده است، ترکمنستان با طالبان ارتباط دارد و از مرز این کشور به طالبان در هرات اسلحه می رسد.

این عضو حزب جمعیت افغانستان، خاطر نشان کرد که این موضوع را با وزیر امور خارجه ترکمنستان نیز مطرح ساخته و از او خواسته است به آن رسیدگی کند.

اسماعیل خان گفت: “من از وزیرخارجه ترکمنستان خواهش کردم که از مرزهای شما به هرات سلاح توزیع می شود؛ توجه جدی داشته باشید و به طالبان اجازه این کار را ندهید.”

وی بدون اشاره به جزئیات بیشتر در این زمینه، گفت که در مرز افغانستان با ترکمنستان، تنها دو پوستۀ پولیس مرزی وجود دارد، که این پوسته ها برای تامین امنیت این مرز کافی نیست.

اسماعیل خان در حکومت قبلی به حیث وزیر انرژی و آب فعالیت می کرد، اما با روی کار آمدن حکومت وحدت ملی، وی از منتقدین این حکومت است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟