اسماعیل خان: جنگ سوم در راه است/اوج درگیریها در تابستان

  • انتشار: ۲۹ حمل ۱۳۹۴
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 4135

در مراسم بزرگداشت از سالروز ۲۹ حمل، روز فتح هرات توسط مجاهدان از چنگ دولت دست نشانده ی رژیم شوروی، محمداسماعیل، یکی از فرماندهان سرشناس جهادی در کشور گفت: سال پیش رو، سال چالشها برای افغانستان است و خطر جنگ سوم که همان تحرکات تروریستان و تکفیریان داعش میباشد، احساس می شود.

بنا بر گفته های وی؛ مجاهدان و مردم افغانستان به خوبی این خطر را احساس کرده و نمی گذارند که جنگ تحمیلی دیگری بر کشورمان صورت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از جمهور، محمداسماعیل خان، وزیر پیشین انرژی و آب کشور و فرمانده ی جهادی غرب افغانستان در سخنرانی امروز خود در تالار دو هزار نفری شهر هرات بیان کرد: جنگ سوم تحمیلی در افغانستان در راه است و دولت وحدت ملی می بایستی در این رابطه بیداری کاملی داشته و نگذارد که باز هم فرزندان کشور سربریده شوند.

به گفته ی وی؛ اوج این جنگ در تابستان ۹۴ به چشم خواهد خورد و تنها راه مقابله با این دسیسه بزرگ، هشیاری دولت وحدت ملی و همکاری گرفتن حکومت از بزرگان افغانستان می باشد.

این فرمانده جهادی همچنین افزود که مردم افغانستان با شهادت آشنایی کامل دارند و کسانی که هر روزه جنگ را به افغانستان صادر می کنند، باید بدانند که این بار ایستادگی مجاهدان و مردم کشورمان، مانع رسیدن آنان به اهدافشان می شود.

او در جایی دیگر از صحبتهایش با انتقاد تند از کسانی که گروه طالبان را مجددا زنده کردند، گفت: ” آمدند و مجاهدان را تحت نامهای مختلف متهم کرده و آنان را خلع سلاح کردند و پس از آن طالبان را دوباره پر و بال دادند”.

به گفته ی وی؛ همینها بودند که نا امنی های امروز را در کشور به وجود آوردند و می خواهند تا افغانستان را وارد مسیر دیگری کنند.

برداشت می شود که در این صحبتها، منظور محمد اسماعیل خان کشورهای غربی به رهبری امریکا است.

از سویی دیگر؛ احمدضیا مسعود، مشاور خاص ریاست جمهوری افغانستان، در صحبتهای خود، مهمترین راه حل تامین امنیت و ثبات در افغانستان را همکاری با حکومت جدید و از بین بردن حکومتهای موازی عنوان می کند.

او می گوید که دولت وحدت ملی برنامه های دقیقی را برای بهبود اوضاع کشور دارد و پس از اینکه کابینه به صورت درست آغاز به کار کند، مشکلات امروزی کشور از بین خواهد رفت.

قبال ذکر است که این مراسم به هدف تجلیل از بیست و سومین سالروز پیروزی جهاد مردم هرات بر علیه دولت دست نشانده ی شوروی سابق در سال ۱۳۷۱ برگزار شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟