اسلام آباد: افغانستان پناهگاهی برای تروریستهایی است که سبب ناامنی در پاکستان می شود

  • انتشار: ۱ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیبین الملل
  • شناسه مطلب: 42525

سازمان مبارزه با تروریسم پاکستان در گزارشی اعلام کرد که خاک افغانستان پناهگاهی تروریست هایی است که سبب ناامنی در این کشور می شوند. در این گزارش به 4 عملیات تروریستی سال گذشته اشاره شده است که ادعا شده در افغانستان طرح ریزی شده بوده است.

سازمان مبارزه با تروریسم پاکستان اعلام کرد که چهار عملیات تروریستی که سال گذشته در این کشور صورت گرفت، در افغانستان برنامه ریزی و مدیریت شده است.

بر اساس این گزارش، گروه جماعت الاحرار در حملات تروریستی سال گذشته ایالت پنجاب دست داشته و نیروهای امنیتی پاکستان موفق شده اند که عاملان این چهار حمله تروریستی را دستگیر و اطلاعات خوبی از آنان به دست آورند.

بر اساس اعلام سازمان مبارزه با تروریسم پاکستان، در نشست بررسی اوضاع امنیتی این کشور از جمله ایالت پنجاب، نیروهای ارشد پلیس و مقام های دیگر نهادهای امنیتی شرکت داشتند.

مقام های امنیتی پاکستان اعلام کردند که احسان الله احسان سخنگوی این گروه تروریستی پس از بازداشت اعتراف کرده بود که آنها در خاک افغانستان پناه گرفته و برای انجام حملات ترویستی وارد پاکستان می‌شوند.

دولت پاکستان نیز متعاقبا گروه جماعت الاحرار را به عنوان یکی از گروه های انشعابی از گروه ترویستی تحریک طالبان پاکستان، در فهرست سازمان های تروریستی قرار داد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟