اسرائیل سالانه بیش از یک میلیارد دالر به کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس کالا صادر می کند

  • انتشار: ۳۱ اسد ۱۳۹۷
  • سرویس: اقتصادبین الملل
  • شناسه مطلب: 46461

بر اساس گزارش های یک موسسه بریتانیایی با وجودی اینکه میان اعراب حاشیه خلیج فارس و اسرائیل رابطه رسمی برقرار نیست، اما اسرائیل سالانه بیش از یک میلیارد دالر کالا به این کشورها صادر می کند.

طبق تحلیل‌هایی که این موسسه در سال ۲۰۱۶ ارائه کرده، ارزش محصولات صادراتی اسرائیل به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس فراتر از صادرات این رژیم به کشورهای همپیمان و دارای اقتصاد قوی مانند روسیه و جاپان است.

پایگاه خبری NEWS۲۴ اسرائیل در این باره اعلام کرد، اسناد تجارت خارجی اسرائیل، تجارت مستقیم میان این رژیم و کشورهای خلیج فارس را نشان نمی‌دهد، اما موسسه بلر در تحلیلی درخصوص انتقال محصولات اسرائیل از طریق کشورهای سومی به کشورهای خلیج فارس نشان می‌دهد که ارزش این مبادلات تجاری سالانه نزدیک به یک میلیارد دالر است.

در این گزارش آمده است، میزان صادرات اسرائیل به این کشورها ممکن است در صورت رسمی شدن روابط چند برابر شود.

خبرها حاکی از آن است که محصولات اسرائیلی موجود در برخی بازارهای کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس مانند قطر، امارات و عربستان احتمالا از طریق اردن وارد می‌شود.

پایگاه خبری NEWS۲۴ اسرائیل اعلام کرد، با وجود نبود روابط رسمی میان اسرائیل و کشورهای خلیج فارس، اما “نشانه‌های عادی‌سازی روابط” اخیرا دیده شده و این کشورها به دنبال همکاری با اسرائیل در زمینه‌های امنیتی و استفاده از تجارب این رژیم در مقابله با دشمن مشترک یعنی ایران هستند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟