اسرائیل: جنگ سوریه حزب الله را قوی تر کرده است

  • انتشار: ۳ جدی ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 11886

دستاوردهای حزب الله لبنان پا به پای ارتش سوریه در عرصه نبرد با گروههای تکفیری تروریستی و افزایش توان رزمی نیروهای حزب الله، صهیونیستها را نگران کرده است.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از العالم، “ایهود یعری” کارشناس مسائل خاورمیانه شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: حمایت از عمق قلمرو راهبردی حزب الله و حفاظت از مسیر حمایت تسلیحاتی ایران به حزب الله در خاک سوریه، مسؤولیت اصلی این حزب است.

گفتنی است، حزب الله در اوایل بحران سوریه نیروهای خود را برای حمایت از بارگاه حضرت زینب علیها السلام که از امکان مقدس شیعیان است راهی ریف دمشق کرد.

سپس به نبرد با گروههای تروریستی در امتداد کوههای قلمون در مرز سوریه و لبنان شتافت و هم اکنون در قلمرو جغرافیایی وسیعی  از ریف حلب در شمال تا جولان سوریه منتشر شده است.

در این نبردحزب الله  تا کنون 500 شهید تقدیم کرده و روستاهای شیعه نشین جنوب لبنان هر هفته شاهد مراسم تشیع شهدای این جنگ است.

از سوی دیگر حزب الله دست کم 80 هزار موشک را در پناگاههای مستحکمی در زیر زمین در طول مرز با اسرائیل مستقر کرده است.

ایهود یعری گفت: اسرائیل به این واقعیت پی برده که عملکرد رزمی حزب الله از مرحله دفاع به هجوم ارتقا یافته است. حزب الله این روزهای به سلاحهای پیشرفته که در گذشته در اختیار نداشت، دست یافته است.

کارشناس مسائل خاورمیانه رژیم صهیونیستی گفت: حزب الله با ساختاری متفاوت با آنچه هنگام ورود به نبرد سوریه داشت، از این نبرد خارج می شود.

حزب الله در صورت پیروزی در نبرد سوریه یا شکست در هر دو حالت، با وجود واحدهای کماندو و نیروی “رضوان” نهادی با قدرت هجومی بالا خواهد بود و نگاهش را به سوی الجلیل معطوف می کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟