استیضاح ترامپ ۸ فوریه برگزار می شود

  • انتشار: ۴ دلو ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 105004

چارلز شومر، رهبر اکثریت دموکرات‌های سنای آمریکا اعلام کرد، مجلس کنگره طرح استیضاح دونالد ترامپ را دوشنبه دریافت کرده و خود استیضاح را از هشتم فوریه (۲۰ دلو) به بعد آغاز می‌کند.

به نقل از پایگاه خبری هیل، شومر در صحن سنا گفت، مسوولان مجلس نمایندگان آمریکا و اعضای کمیته امنیتی فرصتی برای تدوین توضیحات حقوقی خودشان دارند، درست مانند دادگاه‌های پیشین. به محض آنکه توضیحات پیش‌نویس شد، ارائه آن از هشتم فوریه آغاز می‌شود.

این اطلاع‌رسانی شومر پس از آن انجام شد که او گفت ماده استیضاح دونالد ترامپ دوشنبه به سنا ارسال می‌شود. براساس توافق شومر و میچ مک‌کانل، رهبر جمهوری‌خواهان سنا، این ماده در ساعت هفت عصر روز دوشنبه قرائت می‌شود. سناتورها روز سه‌شنبه سوگند یاد می‌کنند و احضاریه‌هایی برای ترامپ صادر خواهد شد.

در سریعترین زمان ممکن، این دادگاه ممکن است نهم فوریه آغاز شود.

اولین دادگاه استیضاح ترامپ در اوایل ۲۰۲۰ به مدت ۲۱ روز طول کشید، با این حال اکثر سناتورها انتظار ندارند که دادگاه دوم تا این حد طولانی شود. انتظار می‌رود دموکرات‌ها از تاخیر در آغاز این دادگاه برای تایید تعداد بیشتری از اعضای کابینه بایدن استفاده کنند.

محکومیت ترامپ در سنا به رای دو سوم اعضا نیازمند است. گرچه او سومین رئیس جمهوری آمریکاست که استیضاح می‌شود اما هیچکدام تا به حال در یک دادگاه محکوم نشده‌اند. بسیاری از جمهوری‌خواهان از جمله مک‌کانل، ترامپ را به تحریک معترضان برای حمله به کنگره متهم می‌کنند اما هیچکدام نگفته‌اند که به محکوم شدن او رای مثبت می‌دهند.

منبع: ایسنا

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟