استقرار بمب افکن های آمریکایی در جزیره گوام/ احتمال وقوع جنگ اتمی

  • انتشار: ۲۴ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیبین الملل
  • شناسه مطلب: 35555

همزمان با استقرار بمب افکن های آمریکا در جزیره گوآم، نگرانی از درگیری آمریکا و کوریای شمالی و روی دادن جنگی اتمی بار دیگربالا گرفته است.

به گزارش اکسپرس؛ آمریکا در جدید ترین اقدام سه بمب افکن رادارگریز ب-2 را به همراه دویست نفر از کارکنان نیروی هوایی در پایگاه نظامی خود در گوآم مستقر کرده است.

کیم جونگ اون پیشتر با تهدید دونالد ترامپ درباره آتش و خشم علیه کوریای شمالی، تهدید به حمله نظامی به گوآم کرده بود. کوریای شمالی در ماه اکتبر گوآم را به در تهدید خود برای حمله به عنوان پایگاه نظامی پیشرفته توصیف کرده بود.

پیش از این تمرین بمب افکن های آمریکایی در گوآم پیشتر تلاشی برای تهدید و ارعاب یک دیکتاتوری مرموز توصیف شده بود.

این تحولات در حالی روی می دهد که کاخ سفید از اقدام چین در کاهش تجارت چین با کوریای شمالی تقدیر کرده و گفته است این اقدام به تلاش های آمریکا برای وارد کردن حداکثر فشار بر پیونگ یانگ بر سر برنامه اتمی این کشور کمک می کند.

کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد دولت ترامپ از اینکه چین حجم مبادلات تجاری خود را با کوریای شمالی به شدت کاهش داده است خرسند است. این اقدام باعث تقویت تلاش های جهانی آمریکا برای وارد آوردن بیشینه فشار خواهد شد تا رژیم کوریای شمالی به برنامه غیر قانونی خود پایان و رفتارش را تغییر دهد و به سوی خلع سلاح اتمی شبه جزیره کوریای قدم بردارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟