استقبال یوناما از اعلام نتایج ابتدایی انتخابات

  • انتشار: ۱ جدی ۱۳۹۸
  • سرویس: انتخاباتسیاست
  • شناسه مطلب: 72588

دفتر معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما) با نشر اعلامیه‌ای از اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری استقبال کرد.

در اعلامیه یوناما آمده است: شهروندان افغانستان تهدیدات امنیتی را نادیده گرفتند تا آرای خود را برای یک آینده‌ای بهتر، استعمال کنند و اکنون همه جوانب ذیدخل باید تعهد خود را برای حفاظت و تکمیل انتخابات و محافظت از درستی به مرحله نهایی این روند نشان دهند.

اعلامیه می افزاید: هر تصمیمی که توسط نهادهای مدیریت انتخاباتی در مرحله نهایی این روند گرفته شود، باید دارای توجیهات قانونی و فنی باشد و به طور روشن برای مردم افغانستان توضیح داده شود.

همچنین یاماموتو نماینده خاص سر منشی سازمان ملل متحد برای افغانستان نیز در این اعلامیه گفته که همه نامزدان فرصت دارند تا هر نگرانی خود را از طریق میکانیزم مناسب و در زمان تعین شده مطابق با چارچوب، مقررات و طرزالعمل‌های قانونی مربوطه مطرح نمایند.

او از کمیسیون شکایات انتخابات خواسته تا هر شکایتی را که دریافت می‌کند بطور شفاف بررسی کرده و دقیق قضاوت نماید تا روند انتخابات به شکل معتبر آن تکمیل گردد.

یوناما در این اعلامیه تاکید کرد که این نهاد به پشتیبانی خود از نهادهای انتخاباتی و فراهم ساختن مشوره بی‌طرفانه و تخصصی جهت حمایت از یک روند انتخابات شفاف و معتبر مبتنی بر حاکمیت قانون، ادامه می‌دهد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟