استقبال «صالح» از عدم پذیرش نماینده طالبان در سازمان ملل

  • انتشار: ۱۱ قوس ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 124686

معاون پیشین ریاست جمهوری افغانستان، از تصمیم سازمان ملل متحد برای رد کردن نامزد ط‌البان برای کرسی دایمی افغانستان در این سازمان استقبال کرد.

امرالله صالح در صفحه فیسبوک خود نوشت: “اهتزاز پرچم ملی کشور در مقر سازمان ملل متحد مرحم و التیام کوچکی بر احساسات، عواطف و پیکر زخمی ملتیست که تهاجم گروه دست نشانده ، متحجر و ستم گر طالبان آنرا شدیدا مجروح ساخته است.”

وی ادامه نمایندگی دولت جمهوری اسلامی افغانستان در سازمان ملل را تبریک گفته و نوشته این نتیجه مقاومت، مبارزه مردم به ویژه زنان است.

صالح می ‌گوید،‌ به یقین که درین مبارزه نقش زنان کشور بخاطر دفاع از حقوق انسانی و اسلامی شان بارز و مایه افتخار همه ی ما بوده و می باشد. زنان افغانستان نشان دادند که تحجر و افراطیت ستم گر صدای برحق شان را خموش ساخته نمیتواند.

صالح نوشته است: ط‌البان با توسل به فریب، اتکا به کمک بی دریغ نظامی پاکستان و استفاده سو از نیت صلح خواهانه ملت و دولت به دستاورد نظامی دستیاب گردیدند و توانستند روند آشتی و مصالحه ملی را تخریب نمایند، اما نتوانستند که کرسی دایمی افغانستان در سازمان ملل را به دست آورند.

“گفته‌های او درحالی مطرح می‌شود که کمیته مسئول سازمان ملل متحد برای پذیرش نمایندگان رسمی کشورها، از تصمیم گیری درباره فرستاده ویژه طالبان در این سازمان خودداری کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟