استقبال رئیس اجرایی از دختران ربات ساز افغان

  • انتشار: ۳۱ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 26833

دختران ربات ساز افغان که پس از جنجال‌های زیاد، توانستند به ایالات متحده سفر کنند و در “رقابت‌های بین‌المللی روبات برای شاگردان لیسه‌ها” در شهر واشنگتن اشتراک نمایند، صبح امروز به کابل برگشتند و با استقبال گرم مواجه شدند.

شماری از مقام‌های دولتی به شمول وزیر انرژی و آب افغانستان و باشندگان کابل به استقبال این دختران افغان، به میدان هوایی بین المللی حامد کرزی رفته بودند.

دختران روبات ساز افغان لحظاتی پس از فرود آمدن هواپیمایشان در میدان هوایی کابل، به قصر سپیدار دعوت شدند و در آنجا در محفلی که جهت قدردانی از آنان برگزار شده بود، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی، با اهدای تقدیرنامه از کارکرد شان تقدیر کرد.

آقای عبدالله، گفت شرایط و امکانات دختران ربات ساز افغان در مقایسه با دخترانی که همراه آنان به رقابت پرداختند، خیلی متفاوت است.

آقای عبدالله، افزود “شما از این کشور رفتید و در آنجا تبارز کردید و در مسابقه‌ها شرکت کردید، با کسانی که از شرایط به مراتب بهتر آمده بودند، شرایط کشورشان، شرایط تعلیم، تکنالوژی و همه فرق می‌کرد، این بسیار مهم بود”.

رئیس اجرائی هم‌چنان دختران روبات ساز افغان را مخاطب قرار داده، گفت که آنان برای هزاران جوان افغان، انگیزه می‌دهند.

دختران ربات ساز افغان پس از اشتراک در “رقابت‌های بین‌المللی روبات برای شاگردان لیسه‌ها” در واشنگتن، توانستند در کتگوری دست آوردهای شجاعانه حایز مقام دوم شوند و مدال نقره را بدست آورند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟