استقبال افغانستان و هند از تصمیم آمریکا در مورد تعلیق کمک به پاکستان

  • انتشار: ۱۶ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 35226

بعد از اینکه مقامات آمریکایی اعلام کردند که کمک امنیتی به پاکستان را به حالت تعلیق درآورده است، افغانستان و هند از این تصمیم آمریکا استقبال کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این اقدام که مقامات آمریکا ماه‌ها در صدد آن هستند، با استقبال خوش‌بینانه افغانستان روبه‌رو شد. سخنگوی معاون وزیر داخله گفت: سال‌ها گفته‌ایم که پاکستان برای گروه‌های تروریستی پناهگاه‌های امن و همچنین منابع مالی فراهم می‌کند. ما از این اقدام آمریکا استقبال می‌کنیم.

یکی از مقامات ارشد هند نیز اظهار کرد: امیدواریم که این اقدام ارتش پاکستان را به تفکر در خصوص اقداماتش سوق دهد.

با این حال دولت هند هیچ واکنش رسمی‌ای نسبت به این تصمیم نشان نداد.

هند طی بیاناتی از استراتژی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در خصوص جنوب آسیا که در ماه اوت اعلام شد و نیز استراتژی امنیت ملی این کشور در دسامبر، استقبال کرده بود؛ استراتژی‌هایی که هر دو از پاکستان درخواست داشتند اقداماتی را علیه پناهگاه‌های امن تروریست‌ها انجام دهد و در غیر این صورت با پیامدهای آن روبه‌رو می‌شود.

هیثر نائورت سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده کمک امنیتی این کشور به پاکستان را که به گفته یکی از مقامات بالغ بر 255 میلیون دالر است، به حالت تعلیق در می آورد.

به گفته وی، تا زمانی که اسلام آباد با طالبان افغانستان و شبکه حقانی بطور جدی برخورد نکند، اعطای این کمک های مالی همچنان به تعویق در می آید.

وزارت امور خارجه آمریکا با اعلام این تصمیم گفت که این اقدام بازتاب یأس و سرخوردگی دولت آمریکا از عدم اقدامات کافی اسلام آباد علیه دو گروه مذکور است؛ گروه هایی تروریستی که برای مدت های زیاد از پناهگاه های خود در پاکستان برای اجرای حملاتی علیه کشور همجوار خود – افغانستان- استفاده کرده اند که در این حملات نیروهای آمریکایی و افغان کشته شده اند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با خودداری از ذکر میزان دقیق کمک مالی معلق شده، اعلام کرد که این تعلیق شامل کمک های مالی وزارتخانه های امور خارجه و دفاع آمریکا می شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟