استفاده نظامیان آمریکایی از سلاحی ناشناخته و جدید در جنگ افغانستان

  • انتشار: ۳ سرطان ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 44267

آمریکایی بعد از سال ها حضور در افغانستان، اکنون به دنبال استفاده از سلاح های ناشناخته در افغانستان است تا با استفاده از آنها در جنگ افغانستان، این سلاح ها را نیز مورد آزمایش قرار دهد.

یک روزنامه امریکایی بنام استار اند استریپز stars & stripes نوشته است که امریکا سلاح های جدید خود را در افغانستان آزمایش می کند. این روزنامه می افزاید که امریکا به نیروهای خود آموزش سلاح های جدید می دهد.

در این سلاح ها از گلوله هایی استفاده می شود که فرد مورد هدف، را نمی کشد بلکه با اصابت گلوله، گاز تولید می شود و فرد مورد نظر را بی هوش می کند.

در این گلوله ها از مواد شیمیایی استفاده شده است که کارشناسان صحی و پزشکی آنرا باعث بروز امراض خطرناک از جمله سرطان می دانند.

تسلیحات غیرکشنده ارتش آمریکا در کنترل تجمعات و مقابله با اهداف غیرنظامی می‌تواند کاربردی باشد و ارتش آمریکا نیز در نظر دارد تا آن را برای نخستین بار علیه مردم افغانستان آزمایش کند.

حضور نیروهای خارجی و جنگ 17 ساله آمریکا، افغانستان را به آزمایشگاه تسلیحات خطرناک ارتش این کشور و دیگر شرکای غربی‌اش تبدیل کرده است.

چند ماه پیش نیز گزارش‌هایی درباره آزمایش دو نوع سلاح ناشناخته و جدید از سوی نیروهای آمریکایی در افغانستان منتشر شد که توسط مقامات افغان و آمریکایی تا کنون تائید نشده است.

رادیو پشتو

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟