استفاده ابزاری از پناهجویان سوری برای شرکت در نشست مجاهدین خلق در پاریس

  • انتشار: ۱۰ سرطان ۱۳۹۷
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 44577

روز گذشته نشست گروه مجاهدین خلق ایران در نزدیکی پاریس پایتخت فرانسه برگزار شد، بنابر گزارش رسانه های انگلیسی تعدادی از اشتراک کنندگان در این نشست از شهروندان کشورهای اروپای شرقی و یا پناهجویان سوری بودند که وعده سفر و اقامت در پاریس به آنها داده شده بود.

روزنامه گاردین در گزارشی درباره نشست گروه مجاهدین خلق در پاریس، نوشت: بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان اتباع اروپای شرقی یا پناهجویان سوری بودند که با وعده سفر و اقامت در پاریس به این تجمع آمده بودند.

به نوشته گاردین، نشست روز شنبه مجاهدین خلق که در ایران با نام گروهک تروریستی منافقین شناخته می شود، با حضور مقاماتی از آمریکا و چند کشور اروپایی در مرکزی در نزدیکی پاریس پایتخت فرانسه برگزار شد.

رودی جولیانی وکیل رییس‌جمهور آمریکا و شهردار سابق نیویورک از جمله سخنرانان حاضر در این تجمع بود که همچون همیشه در ادامه سیاست‌های ضد ایرانی واشنگتن وعده تغییر نظام در ایران را به شرکت کنندگان داد و گفت که دونالد ترامپ در این مسیر موفق خواهد شد.

استفان هارپر نخست‌وزیر پیشین کانادا، بیل ریچاردسون نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل، سناتور رابرت توریسلی، جان برد یکی دیگر از نخست‌وزیران اسبق کانادا، برنارد کوشز وزیر امور خارجه پیشین فرانسه، رعد یاسین وزیر امور خارجه پیشین یمن و نمایندگان دیگری از آلمان، آلبانی و فعالان حقوق بشر از جلمه شرکت کنندگان در این تجمع بودند که نشان دهنده پشتیبانی این کشورهای به اصطلاح حامی حقوق بشر از سران و اعضای سازمانی است که به عنوان یک گروه تروریستی شناخته می‌شوند و بررسی سوابق آن نشان می‌دهد که چه جنایاتی را در دهه 60 در ایران مرتکب شده است.

گاردین در ادامه گزارش خود به ملیت شرکت کنندگان دیگر در این تجمع اشاره کرد و نوشت: اگرچه حدود نیمی از حاضران ایرانی بودند، بیش از نیمی از آنها اتباع جمهوری چک، اسلوانی، لهستان، آلمان و پناهجویان سوری بودند که به وعده سفر، غذا و اقامت در پاریس به یک کمپین در شبکه اجتماعی فیسبوک پاسخ مثبت داده و به محل برگزاری این تجمع آمده بودند. صدها پناهنده سوری مستقر در آلمان نیز در این تجمع حضور داشتند و بسیاری از این حضار هنگام سخنرانی‌ها زیر سایه درختان در حال چرت زدن بودند.

یک زن جوان سوری در پاسخ به گاردین، گفت: ما این کمپین را در فیسبوک دیدیم و قبول کردیم که در تعطیلات در آن شرکت کنیم. من تا به حال به پاریس نیامده بودم و هیچ چیز درباره این گروه (منافقین) نمی‌دانم.

نشست سران و اعضای گروهک تروریستی منافقین هر ساله در پاریس با حمایت آشکار آمریکا، غرب و متحدان منطقه‌ای‌شان در پاریس برگزار می‌شود این در حالی است که این کشورها مدعی حمایت از حقوق بشر در دنیا و تلاش برای تحقق اهداف بشردوستانه هستند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟