استعفای ۳۴ نماینده حزب عمران خان از مجلس ملی پاکستان

  • انتشار: ۲۸ جدی ۱۴۰۱
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 135360

رئیس مجلس ملی پاکستان روز سه‌شنبه استعفای ۳۴ عضو پارلمان این کشور را پذیرفت.

همه این نمایندگان مربوط به تحریک انصاف، حزب عمران خان، نخست وزیر پیشین پاکستان هستند.

براساس گزارش‌ها، بی‌ثباتی سیاسی باعث شده است که تا روز سه‌شنبه، بازار سهام پاکستان ۳.۴۷ درصد سقوط کند.

روزنامه دان گزارش داد که عمران خان گفته است تا زمانی که حکومت شهباز شریف روی برگزاری انتخابات تازه با حزب او توافق نکند، حزب تحریک انصاف به خلق چالش سیاسی برای حکومت ادامه می‌دهد.

این ۳۴ نماینده مجلس حدود ۸ ماه قبل استعفای جمعی‌شان را به رئیس مجلس فرستاده بودند، اما رئیس مجلس آن را نپذیرفته و گفته بود که نمایندگان باید استعفای جداگانه بنویسند.

عمران خان حالا می‌خواست دوباره وارد مجلس شود و برای سلب اعتماد از شهباز شریف به عنوان نخست‌وزیر، رای‌گیری کند. رئیس مجلس اما با پذیرفتن استعفای قدیمی این ۳۴ نماینده، دست عمران خان را خالی کرد.

فواد چوهدری، از رهبران ارشد حزب انصاف در توییتر خود نوشت که در انتخابات مجدد، عمران خان در ۳۳ حوزه که اکنون نمایندگان آن‌ها استعفا کرده‌اند نامزد خواهد شد.

هدف تحریک انصاف از این کار، طول دادن بی‌ثباتی سیاسی است. زیرا اگر عمران خان از تمام این حوزه‌ها رای بگیرد، در پایان، او فقط نماینده یکی از حوزه‌ها خواهد بود و مکلف است از ۳۲ حوزه دیگر استعفا کند. در این صورت حکومت باید با هزینه هنگفت، انتخابات مجدد برگزار کند.

ادامه بی‌ثباتی سیاسی و تاخیر در پرداخت قرض توسط صندوق بین‌المللی پول باعث شد تا روز سه‌شنبه بازار سهام پاکستان ۳.۴۷ درصد افت داشته باشد.

بازار سهام پاکستان از ماه جولای سال ۲۰۲۰ تاکنون سقوط سهام در یک روز را تجربه نکرده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟