استعفای مقام ارشد اروپایی در واکنش به ناکامی اروپا در مهار کرونا

  • انتشار: ۲۰ حمل ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 82840

«مائورو فراری» رییس شورای تحقیقات اروپایی (ERC) روزگذشته پس از آنکه نسبت به عملکرد  خود یعنی ناتوانی ساختارهای اروپایی در مقابله با ویروس همه گیر کووید-۱۹ نومید شده بود، از سمت خود کناره گیری کرد. 

به گزارش ایرنا؛ فراری در گفت وگو با فایننشال تایمز گفت: من از نحوه مقابله اروپا با کووید-۱۹ اروپا به شدت ناامید شده‌ام. وی ضمن اشاره به ناهماهنگی‌های کامل سیاست‌های مراقبت‌های بهداشتی و مخالفت مکرر با طرح‌های حمایت مالی منسجم در مبارزه با ویروس کرونا واکنش اروپا را به این بیماری همه گیر نومیدکننده دانست. 

فراری در پی تهدیدات بی‌سابقه ناشی از گسترش ویروس کرونا، در پی ایجاد برنامه‌ای ویژه برای مبارزه با کووید-۱۹ بود، اما طرح پیشنهادی وی به سرعت توسط شورای تحقیقات اروپایی رد شد.

شورای تحقیقات اروپایی نهادی است که مسئول تامین بودجه تحقیقات مربوط به فناوری و علمی است که اساسا توسط اتحادیه اروپا رهبری می‌شود. 
شورای تحقیقات اروپایی در توجیه رد پیشنهاد فراری اعلام کرد که این شورای از تحقیقاتی حمایت می‌کند که نگاهی بالا به پایین و پایین به بالا داشته باشد، اما طرح پیشنهادی فراری تنها بر روی برخی مناطق تمرکز داشته و تأثیر سودمندی بر جامعه هدف ندارد. 

تاکنون بیش از ۱ میلیون و ۳۵۳ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری ویروسی مبتلا شده و نزدیک به ۷۶ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟