استعفای جانسون به دلیل کم بودن حقوق نخست وزیری

  • انتشار: ۲۸ میزان ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 95825

منابع آگاه پارلمانی انگلیس از احتمال استعفای بوریس جانسون نخست‌وزیر این کشور در ماه‌های آتی به دلیل نارضایتی از حقوقش خبر می‌دهند.

این منابع مطلع پارلمانی اعلام کردند بوریس جانسون در محافل خصوصی بار‌ها گله کرده که نمی‌تواند با حقوق ۱۵۰ هزار پوند در سال گذران امور کند. این نمایندگان پارلمان انگلیس می‌گویند جانسون قصد دارد تا ۶ ماه دیگر در سمت نخست وزیر باقی بماند تا تکلیف برنامه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را مشخص کند و همه گیری کرونا را مدیریت نماید. ظاهرا درآمد یک میلیون پوندی ترزا می، نخست وزیر سابق انگلیس در زمان استعفایش، حس حسادت جانسون را برانگیخته است.

نخست وزیر فعلی انگلیس خود را واجد دریافت حقوق دو برابر مبلغ فعلی می‌داند. جانسون تا پیش از ورود به دفتر شماره ۱۰ خیابان دوانینگ برای دو سخنرانی ۱۶۰ هزار پوند و برای ستون نویسی در روزنامه‌ها ۲۳ هزار پوند دریافت کرده است.

یکی از این منابع پارلمانی انگلیس در توضیح علت نارضایتی جانسون از حقوق نخست وزیر می‌گوید بوریس حداقل ۶ فرزند دارد که برخی از آن‌ها جوان هستند و نیاز به حمایت مالی او دارند.

میرور در پایان از دومینیک راب و ریشی سوناک، وزرای خارجه و خزانه داری انگلیس به عنوان گزینه‌های احتمالی کسب منصب نخست وزیری در صورت استعفای جانسون نام برد.

منبع: yjc

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟