استرالیا مقررات فاصله گذاری اجتماعی را با جرایم نقدی تشدید کرد

  • انتشار: ۱۱ حمل ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 82165

 استرالیا از امروز قوانین سختگیرانه تری در زمینه فاصله گذاری اجتماعی به منظور مقابله با شیوع کرونا به اجرا می گذارد و افراد برای تجمع با بیش از یک نفر دیگر جریمه نقدی سنگین می شوند.

به گزارش روزنامه دیلی میل، اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا روز یکشنبه قانون ممنوعیت تجمع بیش از دو نفر را اعلام کرد. وی همچنین از افراد بالای ۷۰ سال خواست که در خانه بمانند و همچنین دستور تعطیلی پارکها و زمینهای بازی، اماکن بازی اسکیت ورزشهای همگانی را صادر کرد. نخست وزیر استرالیا از همه مردم خواست که صرفا برای خرید اقلام ضروری یا رفتن به مدرسه یا محل کار در صورتی که قادر به کار و تحصیل از منزل نیستند، از خانه خارج شوند.

وی افزود: همه افراد باید این مساله را جدی بگیرند در غیر این صورت شیوع اجتماعی ویروس از کنترل خارج خواهد شد و ممکن است با وضعیت ناخوشایندی مانند آمریکا رو به رو شویم. نخست وزیر استرالیا خاطرنشان کرد که ایالت های مختلف این کشور درباره این مساله بیانیه های خود را صادر خواهند کرد. نخست وزیر استرالیا از یک ماه پیش نسبت به شیوع کرونا هشدار داده و دولت طرح اضطراری را برای مقابله فعال کرد.  

پلیس ایالت “کویینزلند” استرالیا امروز دوشنبه اعلام کرد افراد حقیقی که این مقررات را نقض کنند فورا مبلع ۱۳ هزار و ۳۴۵ دالر استرالیا جریمه خواهند شد و مبلغ جریمه شرکتها نیز ۶۶ هزار و ۶۷۲ دالر خواهد بود.

در ایالت ویکتوریا نیز اعلام شد افرادی که با بیش از یک نفر دیگر تجمع کنند از روز سه شنبه بلافاصله در محل به مبلغ یک هزار و ۶۵۲ دالر جریمه خواهند شد.

انتظار می رود که در ایالت “نیو ساوت ولز” هم تدابیر مشابهی اتخاذ شود و مقامات این ایالت نیز در مورد جریمه به علت نقض مقررات جدید هشدار داده و گفته اند این مساله مطابق با محدودیتهای قبلی در چهارچوب اجرای “قانون سلامت عمومی” خواهد بود. در حال حاضر افراد خاطی که این قانون را نقض کنند با مجازات هایی از جمله ۱۱ هزار دالر جریمه، شش ماه زندان یا یک هزار دالر جریمه فوری در محل توسط پولیس  رو به رو می شوند.

تشدید سختگیری ها در استرالیا در حالی است که به گزارش ای بی سی نیوز، یکی از وکیلان برجسته امور بیمه در این کشور هشدار داده که صدها هزار نفر در استرالیا ممکن است بدون بیمه عمر و از کار افتادگی رها شوند. “پل واتسون” از شرکت “وکلای بریل و واتسون” گفت که قوانین جدید احتمالا موجب خواهد شد که صدها هزار نفر از مردم در بحبوحه شیوع کرونا بدون بیمه بمانند. وی گفت: اگر با سناریویی رو به رو شویم که مردم بخصوص شمار زیادی از مردم بر اثر کرونا بیمار شوند یا جان خود را از دست بدهند، واقعا ممکن است وضعیت بدی داشته باشیم. اگر چنین شرایطی بعد از تاریخ اول آوریل روی دهد و مردم پوشش بیمه ای خود را از دست داده باشند، وضعیت بدی خواهد بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟