استرالیا در سال 2016 بیشترین ثروتمندان جهان را به خود جذب کرده است

  • انتشار: ۲۲ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: اقتصادبین الملل
  • شناسه مطلب: 19491

بررسی های استرالیا نشان می دهد این کشور سال گذشته بیشترین تعداد میلیونرهای جهان را به خود جذب کرده که در سال 2016 ثروتمندان استرالیا حدود 192 تریلیون دالر از ثروت جهان را در اختیار داشتند و یکی از پرسرعت ترین کشورها در روند ثروتمند شدن است.

موسسه ‘نیو ورلد ولث’ روز یکشنبه اعلام کرد توجه سرمایه داران به استرالیا به دلیل سیستم توسعه یافته سلامت، صحت، آموزش، محیط زیست جذاب و شرایط امن و حمایت کسب و کار و مالیات های نسبتا کمتر در این کشور است .

این موسسه که دفتر مرکزی آن در آفریقای جنوبی است، هرساله گزارشی از میزان ایجاد ثروت در کشورها و همچنین وضعیت ثروت ثروتمندان جهان ارائه می کند.

طبق گزارش 2016 این موسسه، استرالیا از نظر ثروتمندان جهان بهترین مرکز برای توسعه کسب و کار و تجارت در آسیا و همچنین دسترسی راحت و نزدیک به جزایر اقیانوس آرام محسوب می شود.

‘نیو ورلد ولث’ گزارش داد در بیش از یک دهه اخیر مجموع ثروت استرالیا 85 درصد افزایش داشته که در مقایسه این رقم در آمریکا 30 درصد، در انگلیس 28 درصد بوده و همین این روند سبب شده تا استرالیا در 25 سال گذشته بدون رکود اقتصادی باشد.

طبق این گزارش، مردم طبقه متوسط استرالیا به طور قابل توجهی ثروتمندتر از افراد مشابه خود در آمریکا هستند. البته درعین حال به دلیل مهاجر پذیر بودن این کشور ممکن است با تنش های نژادی یا مذهبی در آینده روبه رو شود.

براین اساس، ثروتمندان استرالیا در پایان سال 2016 حدود 192 تریلیون دالر از ثروت های جهان را در اختیار داشتند که 11 برابر تولید ناخالص داخلی آمریکا با دارا بودن 13.6 میلیون میلیونر می باشد. ارزش ثروت ثروتمندان آمریکایی در سال 2016 رقم 69 تریلیون دالر برآورد شده است.

دراین کشور همچنین 522 هزار مولتی میلونر زندگی می کنند که ارزش دارایی آنها کمتر یا بیشتر از 10 میلیون دالر است.

این موسسه در گزارش خود توضیح داد که ‘ثروت’ را با شاخص هایی مانند دارایی های خالص افراد، از جمله اموال، پول نقد، سهام، منافع کسب و کار ، بدون بدهی و پرداخت مالیات مورد بررسی قرار داده و جمعیت نسبتا کم استرالیا سبب شده تا فهرست افراد با ثروت متوسط در این کشور بالا باشد.

جمعیت استرالیا در سال 2016 بیش از 24 میلیون نفر ثبت شده است.

این موسسه تعیین وضعیت ثروتمندی هر فرد را معیار بهتری از سلامت مالی یک کشور با استفاده از مشخص کردن تولید ناخالص داخلی سرانه دانست.

موسسه نیوورلد ولث وضعیت ثروت در جهان در سال 2016 را براساس اطلاعات مرتبط با 150 هزار میلیونر در سراسر جهان، گفت وگو با متخصصان مهاجرت، نمایندگان آژانس های مهم املاک و مدیران ثروت، اطلاعات دولتی، داده های مرتبط با خرید و فروش سهام و امارهای مرتبط با روادید سرمایه گذاری استخراج و تجزیه و تحلیل کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟