استرالیا برگزاری تظاهرات ضد نژادپرستی را ممنوع کرد

  • انتشار: ۱۷ جوزا ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 87410

یک دادگاه در استرالیا با صدور حکمی برگزاری تظاهرات ضد نژادی را که قرار بود امروز (شنبه) در سیدنی برگزار شود با استدلال حمایت از دولت این کشور مبنی بر اینکه این اقدام خطر شیوع کرونا را افزایش می دهد، ممنوع اعلام کرد.

به گزارش شبکه های خبری استرالیا قرار بود بیش از ۱۰ هزار نفر امروز (شنبه) درسیدنی تظاهرات ضد نژادپرستی برای اعلام همبستگی با تظاهرکنندگان ومعترضان درآمریکا، برگزار کنند.

برگزار کنندگان تظاهرات ضد نژادپرستی در استرالیا به رسانه های این کشور گفتند که آنها قرار بود در راهپیمایی اعتراض آمیز خود خواستار پایان یافتن مرگ مکرر بومیان استرالیا  دربازداشت پولیس شوند.

اما در آستانه برگزاری این تظاهرات، پولیس استرالیا – با حمایت از سیاستمداران برجسته محافظه کار محلی – اقدام قانونی برای ممنوعیت تظاهرات به دلایل بهداشتی را انجام داد و با حکم دادگستری دزموند فاگان این راهپیمایی را غیرقانونی  اعلام کرد.

اکنون تظاهرات گسترده معترضان به پایمال شدن حقوق شهروندی در ایالات متحده به بسیاری از کشورها تسری پیدا کرده و شهرهای مختلف استرالیا نیز تاکنون شاهد چند تظاهرات مشابه بوده است.

سازمان دهندگان تظاهرات امروز سیدنی امیدوار بودند که تعداد بالای آمار بازداشت شدگان بومی  در استرالیا  را در این برنامه مطرح کنند. آنان می گویند تاکنون بیش از ۴۰۰ نفر از بومیان استرالیایی در سه دهه اخیر در بازداشت های پولیس جان خود را ازدست داده اند.

براساس گزارش های رسانه ای قرار بود که در ملبورن نیز تظاهرات مشابهی برگزار شود اما به تظاهرکنندگان اخطار داده شده که در صورت شرکت  در تظاهرات جریمه نقدی می شوند، و برای جلوگیری از شیوع کرونا مقامات این شهر از مردم خواسته اند که درخانه بمانند.

منبع: ایرنا

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟