استراتفور کامنتری: استراتژی آمریکا برای خروج از بن بست جنگ افغانستان ناموفق بوده است

  • انتشار: ۹ سرطان ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادثتیتر 2
  • شناسه مطلب: 44395

با وجود خوشبینی تعدادی از مقامات در مورد تمایل طالبان برای صلح در کشور و موفقیت آمیز بودن استراتژی آمریکا برای افغانستان، یک نشریه آمریکایی می نویسد که نشانه ای از پایان خشونت ها در افغانستان دیده نمی شود و به نظر می رسد که استراتژی آمریکا برای برون رفت از بن بست جنگ افغانستان ناموفق بوده است.

نشریه استراتفور کامنتری می‌نویسد حدود هفده سال پس از آغاز جنگ در افغانستان، نشانه‌ی از پایان شورشگری طالبان دیده نمی‌شود.

به نوشته نشریه، با وصف به اجرأ گذاشته شدن استراتژی جدید در تابستان سال گذشته و افزایش قابل ملاحظه استفاده از نیروی هوایی، به نظر نمی‌رسد که ایالات متحده به شکستن بن بست موجود در افغانستان نزدیک شده باشد.

نشریه می‌نویسد، حکومت افغانستان کنترل مناطق شهری را در دست دارد و طالبان نفوذ خود در بخش‌های گسترده روستایی این کشور را اِعمال می‌کنند.

در ادامه نوشته شده که حمایت خارجی از شورشیان و ناکامی حکومت افغانستان دلایل اصلی طولانی شدن شورشگری درین کشور است.

این در حالیست که تعدادی از مقامات در کشور به صلح در کشور خوشبین هستند، آنان معتقدند تعدادی از فرماندهان طالبان تمایل دارند تا در پروسه صلح اشتراک کنند.

حکومت برای مدتی در کشور آتش بس اعلام کرد که طالبان نیز بعد از رعایت این آتش بس در ایام عید فطر، اکنون با رد درخواست صلح به آتش بس به جنگ ادامه می دهند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟