از 110 حزب سیاسی موجود اکنون 60 حزب جواز فعالیت رسمی دارد

  • انتشار: ۲۴ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 19601

مقامات در وزارت عدلیه می گویند؛ به دلیل جلوگیری از ایجاد تشکیل های قومی و غیر ملی در طی یک تلاش اصلاح طلبانه از 110 حزب موجود، آکنون فقط 60 حزب جواز رسمی فعالیت دارد.

وزارت عدليۀ کشور مى گويد که به منظور جلوگيرى از تشکیل هاى قومى و غيرملى، جواز فعاليت ده ها حزب سياسى لغو گرديد و اکنون تنها براى ٦٠ حزب، جواز فعاليت داده شده است.

امان رياضت سخنگوی وزارت عدليه، روز گذشته (دوشنبه) در نشست خبری گفت که اساس سيستم سياسی افغانستان مبتنی بر دموکراسی، کثرت گرايی و زمينه سازی برای فعاليت های سالم سياسی و اجتماعی است.

وى علاوه کرد: “خواست ما اين است تا احزاب و نهادهای اجتماعی، به گونۀ قانونی و مبتنی بر فعاليت های سياسی و اجتماعی سالم، ايجاد و فعاليت نمايند تا جلو تشکيل های قومی و غيرملی گرفته شود.”

سخنگوى وزارت عدليه گفت که پس از تلاش های اصلاح طلبانه، برای ٢٥٩٣ جمعيت و ٦٠ حزب سياسى، جواز فعاليت صادرشده است؛ اين درحالى است که قبلا ١١٠ حزب سياسى جواز فعاليت داشت.

وى همچنان گفت که  در کابل تاکنون ١٠٨٠ رهنماى معاملات از سوى وزارت عدليه جواز فعاليت گرفته اند و عوايد به دست آمده از ثبت اين نهادها، در سال مالى گذشته به بيش از  ١٩ میلیون افغانى مي رسد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟