از نکات مثبت تا اوج حقارت!

  • انتشار: ۱۵ حوت ۱۳۹۹
  • سرویس: دیدگاهسیاست
  • شناسه مطلب: 107930

نگاه منصفانه اقتضاء می‌کند که جوانب مثبت و منفی قضایا را باهم باید دید تا نکات مثبت حفظ و تقویت و بخش‌های منفی حذف و اصلاح گردد.

برگزاری و تعطیل اعلام نمودن مراسم امسال سالروز شهادت شهید مزاری از جانب آقایان دانش، محقق و خلیلی از همین قضایای دارای جوانب مثبت و منفی بود که بایستی منصفانه مورد ارزیابی قرارگیرد.

نکات مثبت:
۱- نفس برگزاری مراسم کاریست مثبت؛ زیرا تعطیلی مراسم، پذیرفتن شکست و خواست رقبای مشترک این مردم است.

۲- برگزاری مراسم در خیمه‌ی لوی‌جرگه، نکته مهم و مثبت دیگریست؛ زیرا مکان و موقعیت ملی به مراتب بهتر و مناسبتر از هر مکان و موقعیت دیگر است. یکی از انتقادهای حقیر نیز بارها این بود که چرا ما مراسم سالروز شهادت شهید مزاری را در متن پایتخت و در یک مکان و موقعیت ملی برگزار نمی‌کنیم؟!

۳- عنوان مراسم، باتوجه به وضعیت و شرایط کنونی، نیز مناسب و سازنده بود.

نکات منفی:
۱- کنارهم قرار نگرفتن آقایان دانش، محقق و خلیلی و به نمایش گذاشتن اختلافات سخیف درونی آن هم در مراسم و گرامیداشت سالروز شهادت شهید وحدت ملی، بدترین جنبه‌ای منفی و اوج حقارت و سرافکندگی است؛ زیرا وقتی مدعیان پیروی از شهید وحدت ملی عملا ایشان را به محور اختلافات درونی تبدیل نمایند، از دیگران چگونه می‌توانیم توقع داشته باشیم که به عنوان شهید وحدت ملی بپذیرند؟!

۲- تعطیل اعلام نمودن مراسم سالروز شهادت شهید مزاری توسط آقای خلیلی و شرکت نکردن ایشان در مراسم امروز، بخش دیگر منفی قضیه بود که بی‌خردی رهبر خردمند را به نمایش گذاشت و فهماند که تا چه اندازه این‌ها نگاه بچه‌گانه و خود محورانه به قضایا دارند؟!

۳- این‌که آقای خلیلی تعطیل اعلام نمودن مراسم را نشانه اعتراض به حکومت دانست، نیز نکته منفی و مصداق بارز عذر بدتر از گناه است؛ زیرا شما وقتی در یک کشور قبیلوی عملا شاهد به تعطیلی کشاندن مراسم این چنینی هستید و می‌بینید که تعطیلی این گونه مراسم پیروزی رقبای قبیلوی و شکست مردم شما محسوب می‌شود، چگونه و با چه توجیهی گام به گام تن به شکست می‌دهید؟ اگر توان تدبیر و تأمین امنیت را با این همه تجارب چندین ساله ندارید، چطور ادعای رهبری این مردم را در این کشوری گرگ و میش داشتید و دارید؟

خلاصه برگزاری و تعطیل اعلام نمودن مراسم سالروز شهادت شهید مزاری دارای جوانب خوب و بد بود که باهم باید دید تا نکات مثبت حفظ و نکات منفی و حقارت آمیز حذف و اصلاح شود.

محمد امین احسانی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟